Preporuke i savjeti za automobilske, SUV i kombi gume
Puno vozača javlja se za pomoć specijalnim servisima i vulkanizerima u vezi s gumama jer tako najbolje mogu provjeriti jesu li gazni sloj gume i bočne stijenke u dobrom stanju. Međutim, vozači i sami mogu provjeriti dubinu gaznog sloja gume uz pomoć mjerača dubine gaznog sloja ili kovanice od dvadeset penija. Umjesto toga, možete provjeriti i pokazatelje istrošenosti gaznog sloja raspoređene po čitavom opsegu gume i prema njihovom stanju utvrditi je li guma istrošena. Ako su u ravnini s preostalim gaznim slojem, vrijeme je za zamjenu gume.
Što je to gazni sloj gume?
Bilo bi najbolje da vam za početak objasnimo što je to zapravo gazni sloj gume. Nakon što vozači shvate što je to gazni sloj gume, bolje će shvatiti i opremiti se za provjeru razine njegove istrošenosti.
U osnovi, gazni sloj gume niz je utora raspoređenih po vanjskoj površini gume. Ovi utori služe za pravilno držanje gume na cesti, primjerice, tako što pomažu u raspršivanju vode i sprečavaju Aquaplaning. Osim toga, bez njih bi zaustavljanje na vrijeme bilo puno teže. Osim toga, samo pokretanje automobila bilo bi izazovnije jer bi se kotači teže okretali kad ne bi bilo gaznog sloja gume koji pospješuje trakciju.
Postoje li različiti gazni slojevi gume?
MICHELINOVE gume dizajnirane su s različitim profilima gaznog sloja gume.
Neki su posebno dizajnirani za bolje držanje ceste u zavojima. Drugi su pak posebno dizajnirani za povećanje trakcije na mokrom i po snijegu tako što izbacuju vodu.
Gazni slojevi gume posebni su prema vrsti upotrebe i stilu vožnje (cestovna upotreba, vožnja zimi, izvancestovna upotreba, kombinirana vožnja...). Svaki od njih ima malo drugačiju namjenu, ali općenito treba znati da je gazni sloj gume ključan za sigurnost i performanse.
Zašto se gazni sloj gume troši?
Budući da su gume izrađene od smjese gume, gazni sloj gume neminovno će se s vremenom potrošiti zbog različitih čimbenika što, između ostalog, uključuje tip vozila (hibridni, električni automobil ili onaj s benzinskim motorom), stil vožnje, klimatske uvjete, temperaturu, vrstu i krutost cestovne površine, mehaničko stanje dijelova vozila (postavke bočnog nagiba, centriranje kotača, balansiranje kotača, ovjes, prijenos…), održavanje, tlak gume…
Najnovija generacija guma MICHELIN posebno je dizajnirana za osiguranje dugog vijeka trajanja i iznimno visokih performansi od prvog do zadnjeg kilometra (*) tijekom čitavog vijeka trajanja gume. Ono što mi u Michelinu zovemo „Postojane performanse”!
Kad se gume istroše do određene točke, vožnja s njima zakonom je zabranjena. U Ujedinjenom Kraljevstvu, automobili ne mogu proći na tehničkom pregledu ako su im gume previše istrošene. Zato je važno znati kako pravilno provjeriti preostali gazni sloj na automobilskim gumama.
*Proizvodni programi guma u nastavku posebno su osmišljeni za osiguranje dugog vijeka trajanja i postojanih performansi: MICHELIN CrossClimate², MICHELIN Primacy 4, MICHELIN Pilot Sport 4 , MICHELIN Alpin 6 i MICHELIN Pilot Alpin 5.
How to check the tyre tread depth?
Istrošenost gaznog sloja možete provjeriti primjenom jednog od triju postupaka:
Uz pomoć pokazatelja istrošenosti gaznog sloja
Pokazatelji istrošenosti gaznog sloja malena su, izbočena područja na dnu utora na profilu gaznog sloja. Na MICHELINOVIM gumama slika Michelinka pokazuje gdje se ti pokazatelji nalaze u svakom od glavnih utora na gaznom sloju.
Gumu treba zamijeniti čim se istroši do tih pokazatelja. Dubina gaznog sloja gume koja potom preostane jest 1,6 mm, što je minimalna zakonom propisana vrijednost. Sve manje od toga izlaže vas sigurnosnom riziku i znači da kršite zakon.
Ako se dosegne samo jedan pokazatelj istrošenosti gume, to je znak neuobičajenog trošenja gume (guma je previše ili premalo napumpana ili kotači nisu pravilno centrirani). Zatražite savjet stručnjaka!”
Uz pomoć mjerača dubine gaznog sloja
Jedan od najboljih uređaja za upotrebu jest jednostavni mjerač posebno dizajniran za mjerenje dubine gaznog sloja. Mjerači dubine gaznog sloja gume ne koštaju puno, a mogu precizno i brzo izmjeriti dubinu gaznog sloja.
Uz pomoć novčića od 20 penija u Ujedinjenom Kraljevstvu
Još jedan učinkovit način za provjeru gaznog sloja guma jest uz pomoć novčića od 20 penija umjesto posebnog mjerača dubine gaznog sloja. To je moguće zato što je okvir novčića od 20 penija prave veličine za mjerenje dubine od 1,6 mm. Dakle, vozači samo moraju umetnuti novčić u utore oko istrošenih guma i provjeriti hoće li rub novčića ostati vidljiv. Ako rub novčića nije vidljiv, preostala dubina gaznog sloja gume je dovoljna, Ako pak novčić uspravno stoji na gumi, djelomično istrošena guma više nije prikladna za upotrebu i mora se zamijeniti.
Dubina glavnih utora na gumama mora iznositi najmanje 1,6 mm na 3/4 gaznog sloja gume.
Provjeru istrošenosti uvijek treba izvršiti na nekoliko točaka duž opsega i širine gume. Također uključuje i redovnu provjeru guma, unutarnjeg i vanjskog dijela, kod stručnjaka za gume. Ako je dosegnuta zakonom propisana ili tehnička granična vrijednost istrošenosti, gume treba ukloniti i zamijeniti.
Potrebno se posavjetovati s vulkanizerom ako postoje znakovi neuobičajenog trošenja ili neravnomjerno trošenje dvaju guma na istoj osovini.
Svaku vidljivu perforaciju, porezotinu ili deformaciju treba temeljito provjeriti. Prepustite to stručnjacima! Stručnjak za gume (vulkanizer) reći će vam može li se guma popraviti nakon što se ošteti.
Predostrožnosti radi, čak i kad se golim okom čini da je stanje gume općenito dobro i da je razina istrošenosti unutar zakonom propisane vrijednosti, Michelin preporučuje zamjenu guma 10 godina nakon datuma njihove proizvodnje. Ta se granica od deset godina izračunava od datuma s DOT oznake.
Pronađite pravu gumu za svoju…
Započnite svoju potragu
We're searching for your tire...
Wait few seconds we're processing your photo