Pronađite trgovce

Popravak gume: može li se moja guma popravljati?

Nedavno vam se probušila guma? Pitate li se je li popravak gume moguć i kako to napraviti? Odgovore ćete pronaći u ovom članku.

Kako mogu znati je li popravak gume moguć?

Prva stvar koju morate znati jest da to ovisi o tome na kojem se mjestu guma probušila.

Ako je do bušenja došlo na gaznom sloju:

guma se u većini slučajeva može popraviti. Ako se ne radi o prevelikoj rupi, popravak gume obično je moguć. Međutim, važno je skinuti gumu i pobrinuti se da se ne ošteti daljnjom vožnjom dok je tlak u gumi nizak.

Ako je do bušenja došlo na području ramena:

Popravak bušenja gume na tom području nije moguć. Guma se mora zamijeniti.

Ako je do bušenja došlo na bočnom dijelu:

Guma se obično ne može popraviti, postoji veliki rizik da bušenjem dođe do oštećenja i oslabljenja sveukupne strukture gume.

Postoji jedna iznimka:
Ako oznaka brzine na bočnoj stijenci gume nije veća od T, bočna se stijenka može popraviti ako rupa nije promjera većeg od 3 mm. Za sve iznad te oznake, popravak gume nikako se ne preporučuje kako bi se izbjegao sigurnosni rizik.

U kojim se slučajevima bušenje gume na području gaznog sloja ne može popraviti?

Kad dođe do bušenja gume, više-manje postoji dulja faza tijekom koje još možete voziti prije zaustavljanja vozila. Prilikom vožnje s probušenom gumom ili gumom u kojoj je razina tlaka niska, može se oštetiti struktura same gume (može doći do brazdanja, preskakanja ili dislociranja gume).

Kako to funkcionira?

Kad vozite s gumama u kojima je razina tlaka niska ili s probušenom gumom, dolazi do pucanja bočne stijenke.

Tako se oštećuje sveukupna struktura gume, što može uzrokovati više problema:

  • Brazdanje gume: stvaraju se oznake na unutarnjem dijelu zbog pucanja i nedostatka zraka (niski tlak).

  • Preskakanje na unutarnjem rubu: dijelovi gume se zagrijavaju i pucaju.

  • Dislociranje gume koje uzrokuje puknuće.


Ako se ošteti karkasa, guma postaje preslaba i ne može se popraviti, čak i ako se probuši na gaznom sloju.

Popravak gume: 3 načina

Postoje tri načina za popravak gume:

  • Uz PRP, poznatije pod nazivom „gljiva”: ovo je popravak gume koji obavlja stručnjak i najkvalitetniji je. Stručnjak demontira gumu, pregledava njenu unutrašnjost kako bi provjerio ima li oštećenja, krpa rupe, umeće PRP s unutarnje strane i zalijepi ga kako bi se postigla maksimalna zabrtvljenost.

  • Sa štapićem: štapić se umeće u gumu s vanjske strane. Ovakav se popravak gume nikako ne preporučuje jer ne uključuje provjeru unutrašnjosti gume nakon gubitka gume ili vožnje s praznim gumom te procjene štete koja je nastala.

  • Sa zakrpom: ovaj postupak je sličan onome koji se upotrebljava za popravak unutarnje zračnice na gumi bicikla. Ovakav popravak se također ne preporučuje jer zabrtvljuje gumu izvana, ali ne i između gaznog sloja i zračnice. Stoga postoji opasnost od prodiranja vode i oksidiranja (djelomično metalnih) slojeva. Ako do takvog oštećenja dođe, guma može puknuti.

Komplet za popravljanje gume: može li učinkovito poslužiti za popravak gume?

Komplet za popravljanje gume obično sadrži sprej za popravljanje probušene gume kojim se ispunjava rupa tako što se ubrizgava pjena u gumu ili bušilicu za ispunjavanje rupe izvana.Michelin ne preporučuje primjenu ovih postupaka za trajni popravak gume jer se u tom slučaju ne provjerava unutrašnjost gume pa i dalje ostajete izloženi gore navedenim rizicima.

Ako vam se probuši guma, preporučujemo vam da skinete kotač i odnesete probušenu gumu stručnjaku na pregled.Ako nemate rezervnu gumu ili je ona neupotrebljiva, nazovite mobilni servis i odvezite vozilo u najbližu servisnu radionicu.

Ako ništa od toga nije moguće, upotrijebite komplet za popravljanje gume kao zadnju mjeru. Ova vrsta popravka može biti samo privremena i može vam poslužiti da se odvezete u najbližu servisnu radionicu gdje će stručnjak procijeniti može li se vaša guma popraviti ili je treba zamijeniti.

Popravak gume kod stručnjaka

Učinkovit popravak gume složena je tehnička radnja i postoje posebno obučeni stručnjaci za to. Oni znaju pregledati unutrašnjost gume i mogu utvrditi može li se guma popraviti.

  • Nakon lociranja točnog mjesta gdje se guma probušila, strano se tijelo uklanja.

  • Potom se područje čisti s unutarnje strane gume i na zahvaćeno područje nanosi se odgovarajući proizvod.

  • „Gljiva” se umeće u rupu s unutarnje strane.

  • Potom se dio koji viri reže.Rupa se ispunjava i brtvljenje je optimalno.

Je li opasno popravljati probušenu gumu?

Gumama se ponekad vozi velikom brzinom. Zato je važno da se guma pravilno popravi kako se ne bi ugrozila vaša sigurnost.

Popravak gume siguran je samo ako se obavi na ispravan način i zato je važno da popravak obavi stručnjak. Ako se nakon pregleda utvrdi da se guma ne može popraviti, stručnjak će montirati ispravan rubni dio preko rupe i vratiti vam gumu nepromijenjenih performansi, istu kakva je bila prije bušenja.

Ako prazna guma nakon vožnje nije oštećena, njen vijek trajanja bit će isti kao da nije došlo do bušenja gume.

Mogu li se sve vrste guma popraviti?

„Neke su gume posebno dizajnirane za posebne vrste upotrebe. Posjeduju specifične značajke zbog kojih njihov popravak može postati upitan. Radi se o sljedeće tri vrste guma: 

Akustične gume:

ove gume sadrže posebnu pjenu koja smanjuje buku gume pri radi.Ova se vrsta guma može popravljati na isti način kao standardne gume.

Gume sa samostalnim brtvljenjem:

ova vrsta guma samostalno se popravlja samo na području gaznog sloja.U slučaju bušenja, automatski gumeni čep zatvara rupu.Ova se vrsta guma može popravljati na isti način kao standardne gume.Ako su gume sa samostalnim brtvljenjem dostupne u dimenzijama koje propisuje proizvođač vašeg vozila, možete ih montirati.

Gume s produženom mobilnosti:

s ovim gumama možete nastaviti vožnju do najbliže servisne radionice nakon bušenja, a da ne nastanu oštećenja na unutrašnjosti gume.U tvrtki Michelin gume s produženom mobilnosti imaju oznaku ZP (Zero Pressure) i/ili (Extended Mobility Tyres).Gume s produženom mobilnosti jednom se mogu popraviti.

Napominjemo da se gume s produženom mobilnosti montiraju na posebno prilagođeni naplatak za određene kategorije vozila. Ne mogu se montirati na običan naplatak.”