Trebaju li mi novi automobilski pneumatici?

Koliko traje jedan pneumatik?

automobil uređivač na umu petogodišnje savjeti

automobil uređivač na umu petogodišnje savjeti

Što je osnovno što moram znati?

Ne postoji način kako točno reći koliko traje jedan pneumatik. Radni vijek i kilometraža pneumatika ovise o nekoliko čimbenika: njegovom dizajnu, navikama vozača, klimi, cestovnim uvjetima i brizi koja se posvećuje pneumaticima.

Nekoliko ključnih točaka i savjeta:

1- Imajte na umu petogodišnje razdoblje upotrebe

Nakon pet ili više godina uporabe, vaše bi pneumatike trebao temeljito pregledati stručnjak najmanje jednom godišnje.

2- Deset je godina najdulje razdoblje upotrebe

Ako se pneumatici ne zamijene 10 godina nakon datuma proizvodnje, tvrtka Michelin preporučuje zamjenu novim pneumaticima iz predostrožnosti. Čak i ako se čini da su u upotrebljivom stanju i nisu istrošeni do pokazatelja istrošenosti gazećeg sloja. To se odnosi i na rezervne pneumatike.

3- Pneumatici dulje traju ako se propisno brinete o njima

Ako se dobro brinete o tlaku zraka u pneumaticima, istrošenosti gazećeg sloja, geometriji i slično, možete produljiti njihov radni vijek. Provjerite naše Savjete za redovitu brigu (poveznica na stranicu kako se brinuti o pneumaticima) 

Originalna oprema: držite se preporuka za zamjenu pneumatika proizvođača vozila.

Kako provjeriti datum proizvodnje

Potražite broj DOT na bočnoj stijenki.

Saznajte kako provjeriti datum proizvodnje pneumatika putem šifre DOT (poveznica na stranicu pomozite mi izabrati pravi pneumatik)

 

automobil uređivač što oštećuje pneumatike savjeti

automobil uređivač što oštećuje pneumatike savjeti

Što oštećuje pneumatike?

Fizički čimbenici:

  • starost
  • trošenje i oštećenje.

Cestovni uvjeti:

  • Rupe, prepreke, rubnici, oštri predmeti, uspornici.

Klima:

  • iznimno niske ili visoke temperature
  • kiša, snijeg i led
  • ulje, masnoća i ostale kemikalije
  • jaka sunčeva svjetlost i ozon.

Vozačke navike:

  • brza vožnja
  • brza pokretanja i kočenje u slučaju opasnosti
  • vožnja po oštećenim cestama
  • kada vozač ne primijeti promjene u rukovanju, buci ili vibraciji
  • kada se vozač ne obrati stručnjaku ako se nešto promijeni.

Nepravilna upotreba:

  • upotreba ljetnih pneumatika na snijegu i ledu
  • miješanje vrsta pneumatika
  • upotreba nekompatibilnih veličina kotača i naplataka
  • stavljanje pneumatika čija mogućnost brzine i oznaka opterećenja pneumatika nisu najmanje jednaki ili veći od onih koje je izvorno naveo proizvođač vozila
  • ponovno napuhavanje pneumatika koji se ispuhao ili je bio iznimno slabo napuhan
  • upotreba rezervnog pneumatika različite veličine pri brzinama većim od 80 km/h.
automobil uređivač infografika  jesu li mi pneumatici istrošeni savjeti

automobil uređivač infografika jesu li mi pneumatici istrošeni savjeti

Je li zamjena pneumatika potrebna odmah?

Zamjenu pneumatika preporučujemo u sljedećim slučajevima:

  • gazeći sloj istrošen je više od preporučenih razina dubine gazećeg sloja
  • oštećena je bočna stijenka
  • promjer rupe u gazećem sloju veći je od 6 mm
  • žica je oštećena ili iskrivljena (žica je rub pneumatika koji nasjeda na kotač).

 

1-  Redovito provjeravajte pneumatik i provjeravajte sljedeće:

  • je li gazeći sloj neujednačeno istrošen
  • je li gazeći sloj plitak
  • ima li čestica koje stvaraju probleme (kamenčići, čavli itd.)
  • ima li oštećenih područja
  • ima li oštećenih poklopaca ventila.

 

2- Obratite pozornost na „osjećaj” koji vam pneumatici stvaraju kad vozite.

  • Neugodna vožnja može upućivati na oštećen pneumatik ili prekomjernu istrošenost.
  • Ako primijetite vibracije ili druge smetnje dok vozite, odmah smanjite brzinu i oprezno vozite dok ne dođete do dijela ceste na kojem se možete sigurno maknuti s ceste i zaustaviti, a zatim pregledajte pneumatike.
  • Ako je pneumatik oštećen, ispušite ga i zamijenite rezervnim. Ako ne primjećujete nikakvo oštećenje pneumatika i ne možete utvrditi PRIJENOS vibracija, odvezite vozilo distributeru pneumatika na temeljiti pregled.

 

3- Posjetite stručnjaka

  • Ako tijekom pregleda vidite nešto što vam nije jasno, neka vam pneumatike pregleda distributer pneumatika.
  • Utvrđivanje specifičnog problema.

Automobil Uređivač tread check ok Savjeti

Automobil Uređivač tread check ok Savjeti

Kako pregledati pneumatike?

1- Provjerite tlak zraka

  • brzo je i može spriječiti mnoge probleme
  • činite to jednom mjesečno.
    Pogledajte odjeljak Tlak zraka: što trebam znati? (poveznica na stranicu kako se brinuti o pneumaticima)

2- Provjerite istrošenost gazećeg sloja primjenom jednog od sljedećih dvaju postupaka:

  • mjeračem dubine gazećeg sloja
  • indikatorima istrošenosti gazećeg sloja.
    Pogledajte odjeljak Kako provjeriti je li vam preostalo dovoljno gazećeg sloja. (poveznica na gazeći sloj izgleda dotrajalo)

3- Pregledajte pneumatike i provjerite jesu li istrošeni i oštećeni

  • Provjerite ima li na bočnoj stijenci probušenih ili izbočenih dijelova te provjerite i gazeći sloj da biste vidjeli troše li se pneumatici ujednačeno.
  • Dobro pazite na bilo kakve promjene pri zakretanju i upravljanju.

Kada treba pregledati pneumatike?

  • jednom mjesečno
  • prije nego što krenete na dugi put automobilom.

Sljedeći koraci:

  • Bilo koji vidljivi probijeni dio, porezotinu ili iskrivljenje treba temeljito pregledati vulkanizer.
  • Jedino vam vulkanizer može reći je li moguće popraviti pneumatik ili ga treba zamijeniti.

 

Treba vam dodatna pomoć?