Pronađite trgovce

Ljetni, zimski ili cjelogodišnji pneumatici: koji različiti tipovi pneumatika postoje?

Ljetni pneumatici? Cjelogodišnji pneumatici? Zimski pneumatici? Terminologija i kategorije pravih pneumatika za vaše potrebe znaju biti malo teže razumljive. Postoje tri glavne kategorije, svaka sa svojim specifičnim osobinama, prednostima i nedostacima. Kako biste ispravno izabrali, važno je razumjeti različite tipove pneumatika.

Različiti tipovi pneumatika: kako odabrati

Pneumatici, kao jedina točka kontakta vozila i ceste, prenose energiju iz motora na površinu ceste, omogućuju stabilnu putanju i učinkovito kočenje, izdržavaju prijenos težine i apsorbirahu udare. Drugim riječima: čuvaju vas dok vozite. Zato je ispravan odabir između različitih tipova pneumatika tako važan. Svaki auto, bio on standardni, 4x4 ili SUV, ima propisanu veličinu pneumatika, kao i specifični indeks brzine i indeks nosivosti pneumatika. Na koncu, da biste donijeli pravu odluku, u obzir morate uzeti i vremenske uvjete u svom kraju i njihov utjecaj na performanse vaših pneumatika. Najprije ćete morati odlučiti između tri glavne kategorije pneumatika:

* Imajte na umu da je uporaba guma s oznakom 3PMSF zimi obvezna u određenim geografskim područjima. Provjerite svoje lokalne propise.

Ljetni pneumatici

Ovi pneumatici, svakako najpoznatiji, dizajnirani su za temperature iznad 7°C (tada funkcioniraju najbolje), i na suhim i na mokrim površinama.

Osmišljeni su za postizanje najboljih rezultata po pitanju:

  • Komfora i potrošnje goriva za cestovne pneumatike,

  • I prianjanje i izdržljivost na trkalištu u slučaju Super Sport pneumatika


Nedostaci: manje su efikasni na hladnim površinama, a vrlo loši na cestama pokrivenima snijegom.

Gain moyen en distance de freinage d’un pneu été par rapport à un pneu certifié hiver. Freinage sur sol sec de 80 à 0 km/h. Tests TÜV SÜD 2013, en 205/55 R16 H, réalisés entre 13°C et 26°C.

Gain moyen en distance de freinage d’un pneu été par rapport à un pneu certifié hiver. Freinage sur sol mouillé de 80 à 0 Km/h. Tests TÜV SÜD 2013, en 205/55 R16 H, réalisés entre 20°C et 23°C.

Zimski pneumatici

Prednosti snježnih pneumatika: osmišljeni su za temperature ispod 7°C, odlično funkcioniraju na mokrim i snijegom pokrivenim površinama. Najčešće zamjenjuju ljetne pneumatike za vrijeme zime. Nedostaci: manje su učinkoviti na temperaturama iznad 7°C i mogu stvarati više buke, pa bi ih ljeti trebalo zamijeniti ljetnim pneumaticima.
Mijenjanje pneumatika dvaput godišnje zna biti zamorno, pa bi valjalo razmisliti i o cjelogodišnjim pneumaticima, ako odgovaraju vašim potrebama.

Gain moyen en distance de freinage d’un pneu hiver par rapport à un pneu été. Freinage sur sol mouillé de 80 à 0 Km/h. Tests TÜV SÜD 2013, en 205/55 R16 H, réalisés à 5°C.

Gain moyen en distance de freinage d’un pneu hiver par rapport à un pneu été. Freinage sur sol enneigé de 50 à 0 Km/h. Tests TÜV SÜD 2013, en 205/55 R16 H, réalisés à -5°C.

Cjelogodišnje gume

Gume za 4 godišnja doba s oznakom 3PMSF postaju sve popularnije zadnjih godina, vjerojatno zahvaljujući svom hibridnom dizajnu koji im omogućuje dobre performanse u širem rasponu vremenskih uvjeta u usporedbi s ljetnim ili zimskim gumama. Znatno su sigurnije za vozače koji su navikli na uporabu ljetnih guma tijekom cijele godine, što vrijedi za većinu europskih vozača u današnje vrijeme. Za one koji su navikli na mijenjanje ljetnih i zimskih guma svake godine, odabir cjelogodišnjih guma s oznakom 3PMSF (ako uvjeti vožnje to dopuštaju) olakšava im život jer im omogućuje uporabu istih guma tijekom cijele godine pa nema potrebe za njihovom zamjenom svakih šest mjeseci.