Kako čitati informacije s indikatora istrošenosti gume?
Nadalje, osiguranje da su te gume u dobrom stanju ključan je dio redovnog održavanja automobila i drugi preduvjet za sigurnu vožnju. Premda kod procjene stanja guma treba uzeti u obzir više čimbenika, od znakova istrošenosti i kidanja do stanja bočne stijenke, jedan od najvažnijih jest dubina gazećeg sloja gume.
KONTROLNI POPIS: GLAVNI ZNAKOVI ISTROŠENOSTI GAZEĆEG SLOJA GUME WEAR
– gazeći sloj dosegao je dubinu ispod minimalne, zakonom propisane vrijednosti (1,6 mm za aute)
– postoje vidljiva kidanja, napukline ili porezotine na bočnoj stijenci gume
– obojena područja ili područja promijenjene boje na gumi
– neuobičajene izbočine ili iskrivljeni dijelovi bočne stijenke, trošenje gume na vanjskoj strani
– vire sajle ili postoje oštećenja
– odvajanje gazećeg sloja ili elemenata gume.
Što je to indikator istrošenosti gume?
Indikatori istrošenosti gume oznake su postavljene na isti razmak na gazećem sloju, a omogućuju vam da provjerite do koje se dubine istrošio gazeći sloj gume. Na gumama MICHELIN za osobne automobile, slika Michelinka utisnuta je na gumu kako bi se lakše vidjelo gdje se nalaze indikatori dubine gazećeg sloja. Tako možete brzo utvrditi je li gazeći sloj previše istrošen dok provjeravate gume.
Na novijim gumama Michelin možda ćete naići na druge vrste inovativnih indikatora gazećeg sloja, primjerice Waer2Check.
Nakon što se guma istroši do visine indikatora istrošenosti gume, gazeći sloj je dosegao zakonom propisanu granicu istrošenosti od 1,6 mm i treba zamijeniti gumu.
Kako mogu provjeriti preostalu dubinu gazećeg sloja gume uz pomoć indikatora istrošenosti gume?
Omogućite si jednostavan pristup gumama tako što ćete parkirati na ravnu površinu na širokom, otvorenom prostoru gdje ne prometuju druga vozila, primjerice kod kuće u dvorištu ili na parkiralištu. Isključite motor i zategnite ručnu kočnicu.
Locirajte indikatore istrošenosti gume i provjerite jesu li dosegli zakonom propisanu graničnu vrijednost dubine. Ako je potrebno, upotrijebite mjerač dubine gazećeg sloja za točnu provjeru trenutačne dubine gazećeg sloja. Radi se o jednostavnom alatu posebno namijenjenom za mjerenje gazećeg sloja guma za aute. Provjerite na više mjesta, po čitavoj gumi, za slučaj neravnomjernog trošenja.
Dok to radite, mogli biste iskoristiti priliku i pregledati sve gume kako biste utvrdili ima li nekih znakova istrošenosti s gore navedenog kontrolnog popisa. Istrošenost gume može se manifestirati na više različitih načina, uključujući po sredini i na nekim izoliranim mjestima na gumi.
Gume također redovno trebate provjeravati kod vulkanizera, koji može potražiti znakove oštećenja i trošenja u unutrašnjosti i izvana. [POVEZNICA na alat za lociranje prodavača]
Pročitajte i naš članak kako provjeriti gazeći sloj guma.
Kada zamijeniti gume?
Premda se možda čini dobrom idejom zamijeniti gume kad se počnu trošiti, a prije dosezanja zakonom propisane granične dubine gazećeg sloja, to je skupo i nije potrebno, a može negativno utjecati na okoliš. Po tom pitanju Michelin nastavlja s inovacijama i nudi gume koje se mogu sigurno upotrebljavati što je dulje moguće, sve do zakonom propisane granične vrijednosti dubine gazećeg sloja. Zahvaljujući MICHELINOVOJ tehnologiji postojanih performansi, izvrsni vijek trajanja u kombinaciji s visokim razinama performansi moguć je od prvog do zadnjeg kilometra.
Međutim, kad dubina gazećeg sloja dođe do 1,6 mm, važno je što prije zamijeniti gume kako bi se osigurala maksimalna sigurnost na cestama i kako bi sve bilo u skladu sa zakonom. Ako vas nešto muči u vezi s gumama, ili se brinete da se prebrzo troše, obavezno ih dajte provjeriti kod vulkanizera što je prije moguće.
Koji su potencijalni rizici vožnje s plitkim gazećim slojem?
Premda je normalno da se gazeći sloj gume troši i postane plići s vremenom, redovnom provjerom dubine gazećeg sloja možete predvidjeti potencijalne probleme, posebice ako otkrijete da se vaše gume troše nepravilno ili prebrzo.
Ako ima premalo gazećeg sloja na vašim gumama, možda će lošije držati cestu, a to može potencijalno ugroziti vas i druge sudionike u prometu. To je posebno problematično po mokrom vremenu kad vam je potrebna maksimalna razina držanja ceste kako biste zadržali kontrolu nad vozilom i smanjili opasnost od aquaplaninga.
Osim što je teže voziti kad gume ne drže cestu, vožnja s „ćelavim” gumama, na kojima je dubina gazećeg sloja manja od zakonom propisane granične vrijednosti od 1,6 mm, vožnja može postati neugodna.
Postoje li neki učestali razlozi za preuranjeno trošenje gazećeg sloja?
Važno je upamtiti da postoje i različite vrste trošenja gazećeg sloja, ovisno o uzročniku. Donosimo detaljan pregled čestih razloga i različitih vrsta preuranjenog trošenja gazećeg sloja:
• Premalo napumpane gume: uzrokuju neravnomjerno trošenje gume na vanjskim rubovima.
• Previše napumpane gume: uzrokuju preuranjeno trošenje gazećeg sloja na sredini gume.
• Neispravan kut nagiba: uzrokuje trošenje gume s vanjske ili unutarnje strane na ramenima gazećeg sloja.
Ako se to dogodi, odvezite se u najbližu servisnu radionicu i zatražite stručni savjet.
Kako mogu spriječiti trošenje gazećeg sloja gume i produljiti vijek trajanja svojih guma?
Kao vozač zapravo imate poprilično veliku kontrolu nad time koliko će se brzo vaše gume potrošiti. Zato je važno uzeti u obzir neke ključne čimbenike pri vožnji koji će maksimalno produljiti vijek trajanja vaših guma.
Jedan od ključnih elemenata jest opterećenje vozila. Ne smijete prelaziti maksimalni kapacitet opterećenja koji preporučuje proizvođač jer tako možete nepotrebno preopteretiti gume. Informacija o dopuštenoj vrijednosti nalazi se na ventilu vašeg spremnika goriva, na naljepnici na vratima vozača, u korisničkom priručniku vašeg vozila ili uputama proizvođača.
Pri vožnji biste trebali izbjegavati nagla kočenja ili ubrzavanja, kao i prebrzu vožnju preko prepreka koje udaraju u vaše gume, primjerice preko rupa na cesti, uspornika i u zavojima. I na kraju, morate redovno provjeravati stanje svog automobila, paziti da su gume pravilno napumpane i da su kotači centrirani.