Preporuke i savjeti za automobilske, SUV i kombi gume
Što je zimski pneumatik? Razlikuje li se od pneumatika za snijeg?
Saznajte što trebate znati o zimskim pneumaticima i kada je poželjno da vaše vozilo bude njima opremljeno.
Što zimske pneumatike čini jedinstvenima?
Zimski su pneumatici posebno razvijeni za sigurnu vožnju na temperaturama ispod 7ºC, bilo na cesti snijega ili ne.
Označeni su posebnim oznakama na bočnoj stijenci, M+S ili 3PMSF.
Koje su razlike između Zimskih Pneumatika, Pneumatika za Snijeg i Pneumatika od Termogume?
Nema neke velike razlike. Ovi su nazivi tijekom vremena evoluirali s razvojem novih tehnologija.
Danas se najčešće koristi naziv zimski pneumatici jer njihove prednosti ne dolaze do izražaja samo na snijegu, već u svim zimskim uvjetima, a pogotovo na mokrim cestama na temperaturama ispod 7°C.
Zašto na auto staviti zimske pneumatike?
Ljetni su pneumatici zamjetno manje efikasni kad temperature padnu. Na niskim temperaturama njihova guma otvrdne i tada loše drže cestu. Zato je preporučljivo zamijeniti pneumatike čim temperature počnu padati ispod 7ºC.
Zimski pneumatici razvijeni su za vožnju zimi i izrađeni od materijala koji se prilagođava hladnoći. Njihova fleksibilna guma u kombinaciji s dubokim gazećim slojem jamči bolje prianjanje, bilo na suhome, mokrome, snijegu ili ledu. Držanje ceste i kontrola vozila su poboljšani, a kočioni put smanjen.
Kad hladno vrijeme promijeni ceste ?
Od listopada do travnja uvjeti za vožnju mogu biti vrlo promjenjivi, a ceste mogu biti suhe, vlažne, mokre ili prekrivene snijegom ili ledom. Bilo kako bilo, vrijeme će biti hladno i zato je važno koristiti pneumatike koji odgovaraju zimskom vremenu (zimski ili cjelogodišnji pneumatici).
U svijetu pneumatika zima počinje čim temperatura padne ispod 7°C, pa se preporučuje tada staviti zimske pneumatike. Na toj temperaturi guma u pneumatiku otvrdne i postane neučinkovitija
Sigurnost zimi sa zimskim ili cjelosezonskim pneumaticima
Vozači se zbog snijega, leda i crnog leda zimi osjećaju manje sigurno, ali ne mora biti tako.
Uzimajući u obzir rizike vožnje po hladnoći i uz korištenje odgovarajuće opreme za zimske uvjete (zimski pneumatici ili cjelogodišnji pneumatici s oznakom 3PMSF), i zimi se možete osjećati sigurno kao za lijepoga ljetnoga dana.
Pravi čimbenici rizika po hladnom vremenu
Vozači često misle da su snijeg i led najveće opasnosti u zimskoj vožnji. Pa ipak, 9 od 10 ** nesreća događa se na suhim ili mokrim cestama, a ne na cestama prekrivenim snijegom ili ledom.
Snijeg može biti opasnost, ali nikako nije jedini. Čak i zimi, gotovo 9 od 10 nesreća * događa se na ravnoj cesti.
Kako objasniti ovaj fenomen? Radi se o koncentraciji. Vozači su često oprezniji na serpentinama ili pri izlasku iz mrtvog kuta, a pri vožnji ravno, na gradskim cestama s dobrom vidljivošću, njihova pažnja često odluta. Stoga je broj nesreća znatno veći u urbanim područjima.
U takvim uvjetima vaše gume igraju još važniju ulogu i zato je važno opremiti automobil (ovisno o načinu vožnje) zimskim ili cjelogodišnjim gumama.
*Institut za istraživanje prometnih nesreća (VUFO) - Sveučilište u Dresdenu: analizirano je 12 000 nesreća u prosjeku od 12 godina.
Zašto zimski pneumatici MICHELIN osiguravaju optimalne performanse
Gazeći sloj
Gazeći slojevi zimskih pneumatika lako su prepoznatljivi po brojnim, dubokim urezima. Oni su poznati kao „lamele“.
Te lamele (žljebovi) na gazećem sloju pneumatika djeluju kao „kandže“, za optimalne performanse na suhom, mokrom, snježnom ili ledenom terenu.
Zimski pneumatici na temperaturama manjima od 7ºC drže bolje od ljetnih jer su dizajnirane s:
- 10 puta više lamela
- 3D samozaključavajućim lamelama čitavom dubinom gazećeg sloja, za bolje upravljanje na suhim cestama
- 10% više dubine gazećeg sloja, što pruža fleksibilnost na skliskim cestama
Specifični materijali
Zimski se pneumatici od ljetnih razlikuju i u kemijskoj kompoziciji gume. Ona je formulirana da ostane meka i na niskim temperaturama i bolje prianja na skliskim površinama (mokri, snježni ili ledeni uvjeti).
- Pri niskim temperaturama (manjima od 7ºC), guma gazećeg sloja ljetnih pneumatika otvrdne, što umanjuje sposobnost prianjanja.
- Zimskim pneumaticima njihova jedinstvena kompozicija omogućuje da ostanu fleksibilne i dobro drže cestu.
Zašto koristiti gume 3PMSF kada temperatura padne?
Postoji mnogo razloga za korištenje posebnih guma (zimskih ili tijekom cijele godine) kada temperatura počne padati.
Oznaka 3PMSF jamstvo je sigurnosti i pokretljivosti na snijegu, ali gume s ovom oznakom dobro rade i na hladnim, skliskim površinama, mokrim ili zaleđenim.
Na temperaturama ispod 7 ° C zimske gume (s oznakom M + S ili 3PMSF) sigurnije su i imaju kraći kočioni put u odnosu na ljetne na mokrim, snježnim ili zaleđenim cestama.
Dva asortimana zimskih pneumatika za vaše potrebe
Ako u zimskim uvjetima poput snijega i leda vozite samo povremeno, pneumatici iz linije MICHELIN CrossClimate savršeni su za vas.
Međutim, ako se redovito suočavate s oštrim vremenskim uvjetima, linija MICHELIN Alpin će vas sigurno dovesti do odredišta