EUROPSKI SUSTAV ZA OZNAČAVANJE PNEUMATIKA:
ŠTO TO ZNAČI?

Odabir ispravnih pneumatika za vaše vozilo nije jednostavan zadatak. Postoje brojni parametri koje treba razmotriti prije kupnje pneumatika. U trenutačnom ekonomskom i ekološkom kontekstu, još se važnije dobro informirati prije kupnje kako bi se kupili najbolji pneumatici po pitanju vijeka trajanja, sigurnosti i potrošnje goriva. Evo što sadrži naljepnica prema europskom sustavu označavanja pneumatika.

Europski sustav za označavanje pneumatika: opis i oznaka

Europski sustav za označavanje pneumatika ukratko

Europska komisija uvela je naljepnice za pneumatike u Europi 2012. kako bi vam pomogla da pametno birate.
Svaki pneumatik za osobne automobile, SUV vozila i kombi vozila mora imati naljepnicu s jasno istaknutim informacijama o performansama pneumatika (ocjene za držanje mokre ceste, potrošnju goriva i razine buke).

Te ocjene s oznakom razine određuju sami proizvođači temeljem rezultata ispitivanja metodama usavršenim na europskoj razini.  

Primjena europskog sustava za označavanje pneumatika

Od 1. svibnja 2021. taj je europski sustav za označavanje pneumatika u primjeni. Te su promjene uglavnom pokrenute ekološkim i energetskim pravilima Europske unije za 2030. kojima se potiču smanjenje emisija stakleničkih plinova.

Kako se tumače podaci s naljepnice prema novom europskom sustavu za označavanje pneumatika?

fuel

Nova regulativa donosi brojne promjene na samoj naljepnici. Za tumačenje upotrijebite donji vodič za naljepnice na pneumaticima:

Standardne informacije o pneumaticima

U ovom dijelu su prikazane informacije o trgovačkom nazivu ili zaštitnom znaku dobavljača, identifikacijska oznaka vrste pneumatika, oznaka dimenzija pneumatika i klasa pneumatika (npr. C1, C2 ili C3).

Razine ocjena

Jedna od najvećih promjena jest u oznaci ocjene za otpor kotrljanja i držanje mokrih cesta gdje su ocjene svedene na 5 razreda počevši od ocjene A (najučinkovitiji pneumatici) do ocjene E (najmanje učinkoviti pneumatici).

Simboli za držanje ceste na snijegu („3 planinska vrha s pahuljom”) i/ili „držanje ceste na ledu” mogu biti postavljeni pored simbola za „vanjsku buku kotrljanja” kad je to primjenjivo.

01

Energetska učinkovitost pneumatika

1 POTROŠENI SPREMNIK GORIVA NA NJIH 5
u prosjeku za pneumatike

Sa svakom se rotacijom kotača pneumatik deformira pri doticaju s tlom. Kako se njegova struktura deformira, pneumatik se zagrijava i ponešto od energije se gubi. Smanjenje tog zagrijavanja omogućuje nižu potrošnju goriva, a sukladno tome i manje emisije stakleničkih plinova. Sila povezana s pneumatikom koja sprečava pomicanje vozila prema naprijed naziva se „otpor kotrljanja”

gain fuel efficiency 1093 x 663

172 EUR (1)

su manji troškovi goriva na vozilu opremljenom pneumaticima s oznakom A u odnosu na vozila opremljena pneumaticima s oznakom E.
Ocjene za „potrošnju goriva” revidirane su ukidanjem klase D (ranije prazno).

npr.: pneumatici koji su ranije nosili oznaku A temeljem nekog od tih kriterija sada nose oznaku D.

02

Držanje mokre ceste


ZAUSTAVNI PUT NA MOKRIM PROMETNICAMA 1 milisekunda 

Pneumatik je jedina dodirna točka s tlom na automobilu. Pri brzini od 80 km/h potrebno mu je manje od 1 milisekunde za navođenje vozila, ubrzavanje ili kočenje. Pneumatik je važna sigurnosna komponenta vozila. Njegova je svrha držanje ceste, neovisno o stanju pločnika (oštećen ili u dobrom
stanju), konfiguraciji ceste (ravna ili zavojita) i vremenskim uvjetima (suho ili kišovito).

mtg etiq illus retouche

9 m

iznosi prosječno smanjenje zaustavnog puta za vozilo koje vozi brzinom od 80 km/h i opremljeno je pneumaticima s oznakom A u odnosu na vozilo opremljeno pneumaticima s oznakom D (2).

Ocjene za „držanje mokre ceste” revidirane su ukidanjem klase D (ranije prazno, npr.: pneumatici koji su ranije nosili oznaku A temeljem nekog od tih kriterija sada nose oznaku D).

03

Razine buke pneumatika

OKOLNA BUKA
izražena je u decibelima (dB)

Sada je oznaka 3 vala zamijenjena slovom: A, B ili C (3 vala = C).
Prometna buka čujna je neugoda. Na vozilima koja se kreću konstantnom brzinom od 80 km/h buka kotrljanja pneumatika po cesti obično je veća od buke motora. Buka kotrljanja ovisi o vrsti pneumatika i cestovnoj površini.
 

mtg etiq illus 03 hd f39 noise

 

An A-rated tyre is HALF NOISY than a B-rated tyre (3).

Novi piktogrami

Novi europski sustav označavanja uključuje i sljedeće:

QR kod

u gornjem desnom kutu na naljepnici.
Skenirajte taj kod kako biste preuzeli više informacija o pneumaticima. Povezan je s europskom bazom podataka (EPREL) i donosi sve informacije vezane uz naljepnicu pneumatika, zajedno sa sigurnosno-tehničkim listom.

neige 613x202px

Simbol 3PMSF
Oznaka 3 planinska vrha s pahuljom

Pneumatici s oznakom „3PMSF” jedini su pneumatici koji jamče iskonske zimske performanse, a posebno su dizajnirani za upotrebu po snijegu i ispunjavaju sve zahtjeve, dokazano kroz objektivna testiranja(4).

30 m(5)

Pri brzini od 50 km/h, kod zimskih pneumatika zaustavni je put 30 m kraći na snijegom prekrivenim cestama u odnosu na ljetne pneumatike(5).

montagne 613x202px

Simbol DRŽANJA CESTE NA LEDU
Zaustavni put na ledom prekrivenim cestama 

Kao jedina dodirna točka s tlom, pneumatici su nužni za vašu sigurnost na ledom prekrivenim cestama u, primjerice, nordijskim zemljama. Zato su performanse na ledom prekrivenim cestama sada istaknute tim novim piktogramom „držanje ceste na ledu” s jasno označenim kraćim zaustavnim putom takvih pneumatika na ledu.

1,4 m(6)

Pri brzini od 20 km/h, pneumatik s tom oznakom ima najmanje 1,4 m kraći zaustavni put od pneumatika s oznakom univerzalnog pneumatika.(6)
Pneumatici s oznakom držanja ceste na ledu namijenjeni su za ledom prekrivene cestovne površine i one s kompaktnim snijegom, a smiju se upotrebljavati samo u iznimno otežanim klimatskim uvjetima (primjerice pri jako niskim temperaturama). Upotreba pneumatika s oznakom držanja ceste na ledu u manje otežanim klimatskim uvjetima (primjerice, kad je mokro ili pri višim temperaturama) mogu smanjiti performanse, posebice po pitanju držanja mokre ceste, razine upravljivosti i trošenja.

Što se još može učiniti za smanjenje potrošnje goriva i veću sigurnost na cesti?

Vaš stil vožnje također značajno utječe na potrošnju goriva i sigurnost na cesti. No, zato su tu brojni savjeti koje možete primijeniti kako biste to popravili:

Eko vožnja

jedan je od njih. Lagana i glatka vožnja može značajno smanjiti vašu potrošnju goriva. Više savjeta i naputaka potražite ovdje.

Sigurnosni razmak

je također stvar koje se uvijek morate pridržavati. Držanje sigurnog razmaka omogućuje vam lakše predviđanje kočenja i upotrebu kočenja motorom za usporavanje vozila. 

Tlak zraka

u gumama mora se redovno provjeravati (posebice prije duljih putovanja) kako bi se optimizirala potrošnja goriva i držanje mokre ceste.  Ovdje saznajte kako možete provjeriti tlak u vašim pneumaticima.

Organizirajte se

prije putovanja i provjerite stanje u prometu prije polaska pa ćete uštedjeti vrijeme i gorivo! Isprobajte Via Michelin za planiranje svog puta

scott clark

Scott Clark, Michelin Executive Vice President, Automotive, Motorsport, Experiences, and Americas Regions - Member of the Group Executive Committee during MICHELIN e.PRIMACY live - Michelin Headquarters, Clermont-Ferrand, France - November 5th 2020 B) Jerome Cambier / MICHELIN

Scott Clark
Izvršni dopredsjednik tvrtke MICHELIN

Automobilska industrija, motosport, iskustva i američka regija
Član Izvršnog odbora grupacije

Inovativni duh tvrtke Michelin

Tvrtka Michelin neprekidno uvodi poboljšanja s ciljem pružanja mobilnosti koja je sigurna, učinkovita, dostupna svima i ekološki podobnija. Inovacije su u samom srcu svakog proizvedenog pneumatika.

"Kao što uviđate, ekološki problemi su u središtu naših strateških prioriteta. Kako bi brže smanjila svoj ugljični otisak, tvrtka Michelin odlučila je smanjiti emisije CO2 u svim svojim tvornicama za 50 % do 2030. godine, a u odnosu na 2010. godinu, s krajnjim ciljem postizanja ugljične neutralnosti do 2050. Isto tako, tvrtka Michelin razvija rješenja za upotrebu obnovljivih i recikliranih materijala za proizvodnju svojih pneumatika, uz istodobno poboljšanje njihovih performansi. Do 2030. godine pneumatici MICHELIN bit će 20 % više energetski učinkovito nego što su to bili 2010. U budućnosti sve će biti održivo! ”

Pronađite prave pneumatike MICHELIN

Drugi članci koji bi vas mogli zanimati

Pravne napomene

(1) Temeljem rezultata uštede od 150 litara goriva na 40.000 km pri cijeni litre goriva od 1,15 eura (prosječna vrijednost). Učinak je promjenjiv ovisno o modelu vozila i uvjetima vožnje. Performanse izmjerene sukladno postupcima ispitivanja propisanim Regulativom UN ECE R117.
(2) Kočione performanse od 80 km/h do 20 km/h izmjerene sukladno načinima ispitivanja propisanim Regulativom UN ECE R117.
(3) Buka izmjerena na vozilu koje se kreće brzinom od 80 km/h s isključenim motorom, izmjereno primjenom ispitne metode u skladu s Regulativom UN ECE R117.
(4) Prema rezultatima ispitivanja učinkovitosti kočenja u zimskim uvjetima sukladno postupku Europske tehničke organizacije za gume i naplatke, ETRTO (eng. European Tyre and Rim Technical Organisation).
(5) Prosječna razlika u zaustavnom putu zimskih pneumatika u odnosu na ljetne pneumatike. Zaustavni put na snijegom prekrivenim cestama pri brzini od 50 do 0 km/h. Prema ispitivanjima koja je provela agencija TÜV SÜD 2013. godine na pneumaticima dimenzija 205/55 R16 pri -5 °C.
(6) Performanse kočenja na ledu od 20 km/h do 5 km/h, izmjerene primjenom ispitne metode u skladu s ISO normom 19447.