(1) Temeljem rezultata uštede od 150 litara goriva na 40.000 km pri cijeni litre goriva od 1,15 eura (prosječna vrijednost). Učinak je promjenjiv ovisno o modelu vozila i uvjetima vožnje. Performanse izmjerene sukladno postupcima ispitivanja propisanim Regulativom UN ECE R117.
(2) Kočione performanse od 80 km/h do 20 km/h izmjerene sukladno načinima ispitivanja propisanim Regulativom UN ECE R117.
(3) Buka izmjerena na vozilu koje se kreće brzinom od 80 km/h s isključenim motorom, izmjereno primjenom ispitne metode u skladu s Regulativom UN ECE R117.
(4) Prema rezultatima ispitivanja učinkovitosti kočenja u zimskim uvjetima sukladno postupku Europske tehničke organizacije za gume i naplatke, ETRTO (eng. European Tyre and Rim Technical Organisation).
(5) Prosječna razlika u zaustavnom putu zimskih pneumatika u odnosu na ljetne pneumatike. Zaustavni put na snijegom prekrivenim cestama pri brzini od 50 do 0 km/h. Prema ispitivanjima koja je provela agencija TÜV SÜD 2013. godine na pneumaticima dimenzija 205/55 R16 pri -5 °C.
(6) Performanse kočenja na ledu od 20 km/h do 5 km/h, izmjerene primjenom ispitne metode u skladu s ISO normom 19447.
EUROPSKI SUSTAV ZA OZNAČAVANJE PNEUMATIKA:
ŠTO TO ZNAČI?
Odabir ispravnih pneumatika za vaše vozilo nije jednostavan zadatak. Postoje brojni parametri koje treba razmotriti prije kupnje pneumatika. U trenutačnom ekonomskom i ekološkom kontekstu, još se važnije dobro informirati prije kupnje kako bi se kupili najbolji pneumatici po pitanju vijeka trajanja, sigurnosti i potrošnje goriva. Evo što sadrži naljepnica prema europskom sustavu označavanja pneumatika.
Europski sustav za označavanje pneumatika: opis i oznaka
Europski sustav za označavanje pneumatika ukratko
Europska komisija uvela je naljepnice za pneumatike u Europi 2012. kako bi vam pomogla da pametno birate.
Svaki pneumatik za osobne automobile, SUV vozila i kombi vozila mora imati naljepnicu s jasno istaknutim informacijama o performansama pneumatika (ocjene za držanje mokre ceste, potrošnju goriva i razine buke).
Te ocjene s oznakom razine određuju sami proizvođači temeljem rezultata ispitivanja metodama usavršenim na europskoj razini.
Primjena europskog sustava za označavanje pneumatika
Od 1. svibnja 2021. taj je europski sustav za označavanje pneumatika u primjeni. Te su promjene uglavnom pokrenute ekološkim i energetskim pravilima Europske unije za 2030. kojima se potiču smanjenje emisija stakleničkih plinova.
Kako se tumače podaci s naljepnice prema novom europskom sustavu za označavanje pneumatika?
Nova regulativa donosi brojne promjene na samoj naljepnici. Za tumačenje upotrijebite donji vodič za naljepnice na pneumaticima:
Standardne informacije o pneumaticima
U ovom dijelu su prikazane informacije o trgovačkom nazivu ili zaštitnom znaku dobavljača, identifikacijska oznaka vrste pneumatika, oznaka dimenzija pneumatika i klasa pneumatika (npr. C1, C2 ili C3).
Razine ocjena
Jedna od najvećih promjena jest u oznaci ocjene za otpor kotrljanja i držanje mokrih cesta gdje su ocjene svedene na 5 razreda počevši od ocjene A (najučinkovitiji pneumatici) do ocjene E (najmanje učinkoviti pneumatici).
Simboli za držanje ceste na snijegu („3 planinska vrha s pahuljom”) i/ili „držanje ceste na ledu” mogu biti postavljeni pored simbola za „vanjsku buku kotrljanja” kad je to primjenjivo.
Energetska učinkovitost pneumatika
1 POTROŠENI SPREMNIK GORIVA NA NJIH 5
u prosjeku za pneumatike
Sa svakom se rotacijom kotača pneumatik deformira pri doticaju s tlom. Kako se njegova struktura deformira, pneumatik se zagrijava i ponešto od energije se gubi. Smanjenje tog zagrijavanja omogućuje nižu potrošnju goriva, a sukladno tome i manje emisije stakleničkih plinova. Sila povezana s pneumatikom koja sprečava pomicanje vozila prema naprijed naziva se „otpor kotrljanja”
172 EUR (1)
su manji troškovi goriva na vozilu opremljenom pneumaticima s oznakom A u odnosu na vozila opremljena pneumaticima s oznakom E.
Ocjene za „potrošnju goriva” revidirane su ukidanjem klase D (ranije prazno).
npr.: pneumatici koji su ranije nosili oznaku A temeljem nekog od tih kriterija sada nose oznaku D.
Držanje mokre ceste
ZAUSTAVNI PUT NA MOKRIM PROMETNICAMA 1 milisekunda
Pneumatik je jedina dodirna točka s tlom na automobilu. Pri brzini od 80 km/h potrebno mu je manje od 1 milisekunde za navođenje vozila, ubrzavanje ili kočenje. Pneumatik je važna sigurnosna komponenta vozila. Njegova je svrha držanje ceste, neovisno o stanju pločnika (oštećen ili u dobrom
stanju), konfiguraciji ceste (ravna ili zavojita) i vremenskim uvjetima (suho ili kišovito).
9 m
iznosi prosječno smanjenje zaustavnog puta za vozilo koje vozi brzinom od 80 km/h i opremljeno je pneumaticima s oznakom A u odnosu na vozilo opremljeno pneumaticima s oznakom D (2).
Ocjene za „držanje mokre ceste” revidirane su ukidanjem klase D (ranije prazno, npr.: pneumatici koji su ranije nosili oznaku A temeljem nekog od tih kriterija sada nose oznaku D).
Razine buke pneumatika
OKOLNA BUKA
izražena je u decibelima (dB)
Sada je oznaka 3 vala zamijenjena slovom: A, B ili C (3 vala = C).
Prometna buka čujna je neugoda. Na vozilima koja se kreću konstantnom brzinom od 80 km/h buka kotrljanja pneumatika po cesti obično je veća od buke motora. Buka kotrljanja ovisi o vrsti pneumatika i cestovnoj površini.
An A-rated tyre is HALF NOISY than a B-rated tyre (3).
Novi piktogrami
Novi europski sustav označavanja uključuje i sljedeće:
QR kod
u gornjem desnom kutu na naljepnici.
Skenirajte taj kod kako biste preuzeli više informacija o pneumaticima. Povezan je s europskom bazom podataka (EPREL) i donosi sve informacije vezane uz naljepnicu pneumatika, zajedno sa sigurnosno-tehničkim listom.
Simbol 3PMSF
Oznaka 3 planinska vrha s pahuljom
Pneumatici s oznakom „3PMSF” jedini su pneumatici koji jamče iskonske zimske performanse, a posebno su dizajnirani za upotrebu po snijegu i ispunjavaju sve zahtjeve, dokazano kroz objektivna testiranja(4).
30 m(5)
Pri brzini od 50 km/h, kod zimskih pneumatika zaustavni je put 30 m kraći na snijegom prekrivenim cestama u odnosu na ljetne pneumatike(5).
Simbol DRŽANJA CESTE NA LEDU
Zaustavni put na ledom prekrivenim cestama
Kao jedina dodirna točka s tlom, pneumatici su nužni za vašu sigurnost na ledom prekrivenim cestama u, primjerice, nordijskim zemljama. Zato su performanse na ledom prekrivenim cestama sada istaknute tim novim piktogramom „držanje ceste na ledu” s jasno označenim kraćim zaustavnim putom takvih pneumatika na ledu.
1,4 m(6)
Pri brzini od 20 km/h, pneumatik s tom oznakom ima najmanje 1,4 m kraći zaustavni put od pneumatika s oznakom univerzalnog pneumatika.(6)
Pneumatici s oznakom držanja ceste na ledu namijenjeni su za ledom prekrivene cestovne površine i one s kompaktnim snijegom, a smiju se upotrebljavati samo u iznimno otežanim klimatskim uvjetima (primjerice pri jako niskim temperaturama). Upotreba pneumatika s oznakom držanja ceste na ledu u manje otežanim klimatskim uvjetima (primjerice, kad je mokro ili pri višim temperaturama) mogu smanjiti performanse, posebice po pitanju držanja mokre ceste, razine upravljivosti i trošenja.
Što se još može učiniti za smanjenje potrošnje goriva i veću sigurnost na cesti?
Vaš stil vožnje također značajno utječe na potrošnju goriva i sigurnost na cesti. No, zato su tu brojni savjeti koje možete primijeniti kako biste to popravili:
Eko vožnja
jedan je od njih. Lagana i glatka vožnja može značajno smanjiti vašu potrošnju goriva. Više savjeta i naputaka potražite ovdje.
Sigurnosni razmak
je također stvar koje se uvijek morate pridržavati. Držanje sigurnog razmaka omogućuje vam lakše predviđanje kočenja i upotrebu kočenja motorom za usporavanje vozila.
Tlak zraka
u gumama mora se redovno provjeravati (posebice prije duljih putovanja) kako bi se optimizirala potrošnja goriva i držanje mokre ceste. Ovdje saznajte kako možete provjeriti tlak u vašim pneumaticima.
Organizirajte se
prije putovanja i provjerite stanje u prometu prije polaska pa ćete uštedjeti vrijeme i gorivo! Isprobajte Via Michelin za planiranje svog puta
Scott Clark
Izvršni dopredsjednik tvrtke MICHELIN
Automobilska industrija, motosport, iskustva i američka regija
Član Izvršnog odbora grupacije
Inovativni duh tvrtke Michelin
Tvrtka Michelin neprekidno uvodi poboljšanja s ciljem pružanja mobilnosti koja je sigurna, učinkovita, dostupna svima i ekološki podobnija. Inovacije su u samom srcu svakog proizvedenog pneumatika.
"Kao što uviđate, ekološki problemi su u središtu naših strateških prioriteta. Kako bi brže smanjila svoj ugljični otisak, tvrtka Michelin odlučila je smanjiti emisije CO2 u svim svojim tvornicama za 50 % do 2030. godine, a u odnosu na 2010. godinu, s krajnjim ciljem postizanja ugljične neutralnosti do 2050. Isto tako, tvrtka Michelin razvija rješenja za upotrebu obnovljivih i recikliranih materijala za proizvodnju svojih pneumatika, uz istodobno poboljšanje njihovih performansi. Do 2030. godine pneumatici MICHELIN bit će 20 % više energetski učinkovito nego što su to bili 2010. U budućnosti sve će biti održivo! ”
Pronađite pravu gumu za svoju…
Drugi članci koji bi vas mogli zanimati
Pravne napomene