Tlak u automobilskim pneumaticima

automobil uređivač nizak tlak u automobilskim pneumaticima i savjet

automobil uređivač nizak tlak u automobilskim pneumaticima i savjet

"Pneumatik prirodno ispušta nešto zraka i tlak pada (obično oko 0,076 bara mjesečno). Pad tlaka može se ubrzati drugim propuštanjima zraka zbog:

• iznenadnog bušenja pneumatika
• ventila: koji treba zamijeniti prilikom svake zamjene pneumatika
• poklopca ventila: koji je nužan za besprijekorno brtvljenje
• kotača: koji bi trebalo zamijeniti prilikom svake montaže pneumatika.
• Pridržavajte se savjeta proizvođača vozila ili pneumatika, osobito kada je riječ o uvjetima uporabe (opterećenja/brzine itd.).

• Vrijednosti tlaka u pneumaticima provjeravajte dok su hladni (pneumatici koji se nisu upotrebljavali zadnja dva sata ili ste sa njima vozili manje od 3 km pri maloj brzini). 
• Ako su pneumatici vrući tijekom provjere, dodajte 0,3 bara vrijednosti tlaka koju preporučuje proizvođač vozila. Ponovo provjerite vrijednosti tlaka kada pneumatici budu hladni.
• Nikada ne ispuhavajte vruće pneumatike.
• Čak i ako su pneumatici napunjeni dušikom, treba redovito provjeravati vrijednosti tlaka i opće stanje pneumatika.

Pravilno napuhan pneumatik poboljšava sigurnost, ekonomičnije se upotrebljava i manje šteti okolišu.

 

Kako provjeriti tlak u pneumaticima?

  1. Umetnite mjerač tlaka u osnovu ventila na pneumatiku.
  2. Mjerač „iskače” van i na njemu se prikazuje broj koji se podudara s unutarnjim tlakom u psi.
  3. Zvuk šištanja je zrak koji izlazi iz pneumatika. Ne bi trebao bitno utjecati na pneumatik, osim ako mjerač tlaka ne držite predugo unutra.
  4. Usporedite izmjerenu vrijednost u psi s preporučenom vrijednošću.
  5.  Ako je vrijednost psi veća od preporučene, ispuštajte zrak sve dok se vrijednosti ne izjednače. Ako je niža, dodajte zrak tako da se vrijednosti izjednače.

 

Gdje mogu pronaći preporučenu vrijednost tlaka za svoje pneumatike?

  • U korisničkom priručnika vozila.
  • Na naljepnici na vozačevim vratima ili vratašcima spremnika goriva.
  • Ne upotrebljavajte broj na bočnoj stijenci pneumatika jer to nije broj koji označava potreban tlak za vašu vrstu pneumatika..

 

O mjeračima tlaka

  • Budite oprezni ako upotrebljavajte mjerač tlaka koji dobijete u servisnoj postaji. Mjerači tlaka često su nepouzdani.
  • Kupite visokokvalitetan mjerač tlaka i provjerite njegovu preciznost kod vulkanizera.

 

Važno je da to napravite dobro

  • Nedovoljno ili previše napuhani pneumatici mogu se potrošiti brže nego što to očekujete, slabije prianjanju o tlo i mogu trošiti više goriva. Potrebno je samo nekoliko minuta mjesečno da biste sebi zajamčili sigurnost, a svojima pneumaticima dug radni vijek.
automobil uređivač nizak tlak u pneumaticima i savjet

automobil uređivač nizak tlak u pneumaticima i savjet

Ako je tlak u pneumaticima ispravan, smanjit ćete operativne troškove. Nedovoljno napuhani pneumatici imaju tendenciju pregrijavanja, troše više goriva i brže se istroše. Jednako tako, ako su pneumatici previše napuhani, skraćuje se radni vijek pneumatika, slabije prianjaju o tlo i nastaju problemi s upravljivošću.

 TROŠENJE
Pneumatik koji je nedovoljno napuhan (20 % manje) može pružiti 20 % manje kilometraže. To znači gubitak od 8 000 km na potencijalnoj kilometraži od 40 000 km.

• POTROŠNJA GORIVA I EMISIJE CO2.
Ako je tlak u pneumaticima nizak, veći su i potrošnja goriva i emisije CO2.

automobil uređivač dušik pogodnosti savjeti

automobil uređivač dušik pogodnosti savjeti

Dušik: kakve su pogodnosti?

Što je dušik?

Dušik je samo suhi zrak iz kojeg je uklonjen kisik. Zrak sadrži gotovo 79 % dušika.

Kako se upotrebljava?

  • Većina je pneumatika punjena stlačenim zrakom. No, neki distributeri pneumatika počeli su stavljati dušik u pneumatike.
  • Dušik i stlačeni zrak mogu se miješati.
  • Većinu pneumatika možete napumpati zrakom ili dušikom, pod uvjetom da se poštuju vrijednosti tlaka koje preporučuje proizvođač vozila.

 

Pogodnosti:

Kada dušik zamijeni kisik, manje zraka može izaći iz pneumatika, a tlak napuhavanja pneumatika dulje ostaje visok.

Pregled pneumatika:

Nažalost, ima drugih mogućih IZVORA propuštanja (sučelje pneumatika i naplatka, ventil, sučelje ventila i naplatka i kotač), što znači da se ne može jamčiti da će se tlak održati, neovisno o tome je li riječ o zraku ili dušiku. Tlak i opće stanje pneumatika treba i dalje često provjeravati

automobil uređivač ventil savjeti

automobil uređivač ventil savjeti

Ventil: što trebam znati?

Koja je uloga ventila?

  • Ventil osigurava održavanje primjerenog tlaka u pneumaticima.

  • Sprečava ulazak vlage u pneumatik.

  • Osobito je važan poklopac ventila jer on sprečava čestice prašine da začepe ventil. Preporučuju se visokokvalitetni poklopci.
     

 

Starenje i oštećenja

  • Ventili se uglavnom rade od gume i stoga s vremenom stare.
  • Mogu ih oštetiti velike brzine zbog kojih zrak izlazi iz pneumatika.

 

Kada treba zamijeniti ventile?

Kad god kupite nove pneumatike.

 

Treba vam dodatna pomoć?