Preporuke i savjeti za automobilske, SUV i kombi gume
Pumpanje guma važan je čimbenik koji jamči sigurnost za vas i vaše putnike tijekom vožnje. Ako je vrijednost tlaka u gumama neispravna, to može utjecati i na operativne troškove za vaše vozilo jer može uzrokovati preuranjeno trošenje guma i veću potrošnju goriva.
U ovom članku donosimo informacije o tome kada biste trebali provjeriti tlak u svojim gumama i kako napumpati gume u 3 jednostavna koraka. Tamo ćete pronaći da se pumpanje guma drugačije provodi ovisno o tome jesu li vaše gume hladne ili tople te da rezervni kotač također treba redovno provjeravati, premda ne jednako često kao ostale gume.
U članku smo se također dotakli teme prijenosnog kompresora za pumpanje guma kao alternative za onaj na benzinskim postajama i pomoć ako odlučite napumpati gume dušikom.
Što sve riskirate kad vaše gume nisu pravilno napumpane?
Ako su vaše gume premalo napumpane
- Povećavaju potrošnju goriva
- Troše se brže i nepravilnije. Vijek trajanja gume koja je napumpana za 20 % premalo može biti 20 % kraći. Primjer: ako potencijalna kilometraža iznosi 25.000 milja, gume vam mogu potrajati u prosjeku 5.000 milja manje.
- Razina upravljivosti na cesti opasna je ako gume generiraju zagrijavajući efekt koji, pri velikim brzinama može uzrokovati puknuće gume.
- Isto tako, povećavaju se emisije CO2.
Ako su vaše gume previše napumpane
- Njihov vijek trajanja skraćen je zbog ubrzanog trošenja na središnjem dijelu gazećeg sloja.
- Upravljanje takvim gumama na cesti je opasno, posebice ako je cesta mokra.
Kad biste trebali provjeriti tlak u gumama?
Za gume je normalno da se tlak u njima smanjuje: za otprilike 0,1 bar mjesečno (1,45 PSI).
Tu pojavu mogu ubrzati drugi izvori propuštanja kao što su sljedeći:
- Slučajno puknuće
- Neispravni ventil: treba za zamijeniti svaki put prilikom zamjene gume (uključujući ventil sa senzorom tlaka)
- Izgubljena kapica ventila: kapica mora biti na svom mjestu da bi sve bilo dobro zabrtvljeno
- Stanje naplatka: naplatak treba očistiti svaki put prilikom montaže gume.
Zato preporučujemo da tlak u svojim gumama provjeravate jednom mjesečno i prije svakog odlaska na dulje putovanje automobilom.
Više informacija o tome zašto vrijednost tlaka u gumama pada pronaći ćete u ovom članku.
Ako gume ne upotrebljavate dulje vrijeme, primjerice ako gume mijenjate dvaput godišnje iz ljetnih u zimske ili obrnuto, važno je provjeriti tlak u gumama prije njihove montaže.
Pravilno napumpane gume sigurnije su, donose veće uštede i ekološki su podobnije!
Kako napumpati gume u 3 koraka
1. korak: Saznajte koja je preporučena vrijednost tlaka za vaše gume
Ne tražite preporučene vrijednosti tlaka na bočnim stijenkama pneumatika jer ih tamo nećete pronaći!
Preporučene vrijednosti tlaka obično se nalaze na sljedećim mjestima:
- Na naljepnici na stupu vrata vozača ili na poleđini na vratašcima spremnika goriva
- U korisničkom priručniku za vozilo koji se obično nalazi u pretincu za odlaganje ispred suvozača
- Vrijednost možete izračunati i putem našeg kalkulatora tlaka.
Preporučene vrijednosti tlaka u gumama navedene su u barima ili PSI. Mogu se razlikovati ovisno o opterećenju vozila, pa svakako tlak u gumama prilagodite opterećenju vozila.
2. korak: Kako provjeriti tlak u gumama
- Otiđite na pumpu za pumpanje guma na benzinskoj postaji
- Umetnite nastavak za pumpanje u ventil na gumi
- Na manometru (tlakomjeru za gume) prikazat će se tlak u gumi u barima ili PSI
- šištanje koje ćete čuti proizvodi zrak koji izlazi iz gume. To ne bi trebalo značajno utjecati na vrijednost tlaka u gumama.
3. korak: Podesite tlak u gumama
- Usporedite vrijednost tlaka koja se prikazuje na tlakomjeru za gume s vrijednosti koju preporučuje proizvođač vašeg vozila.
- Ako je prikazana vrijednost viša od preporučene, ispuštajte zrak sve dok razina tlaka ne bude zadovoljavajuća.
- Ako je prikazana vrijednost niža od preporučene, napumpajte gume na preporučenu vrijednost.
Kako nampumpati gume kad su hladne ili tople?
- Tlak u gumama po mogućnosti provjeravajte dok su gume hladne (automobil bi trebao biti zaustavljen najmanje 2 sata ili biste to trebali učiniti nakon prijeđene udaljenosti manje od 2 milje pri maloj brzini).
- Međutim, ako vrijednost tlaka provjeravate dok su gume tople, dodajte 0,3 bara (4,35 PSI) na vrijednost tlaka koju preporučuje proizvođač vozila. Vrijednost tlaka trebala bi se podešavati i provjeravati dok su gume hladne.
- Nikada ne ispuštajte zrak iz tople gume (što je viša temperatura, to je tlak veći).
Treba li se provjeravati i tlak u gumi rezervnog kotača?
Budući da je normalno da se iz guma ispušta zrak, naravno da trebate provjeriti i rezervnu gumu. Međutim, budući da tu gumu ne upotrebljavate svaki dan, to možete učiniti jednom ili dvaput godišnje.
Zašto je važno baždarenje tlakomjera za gume
Budite oprezni kad upotrebljavate uređaj za pumpanje guma na benzinskoj postaji: na tim uređajima tlakomjer za gume nije uvijek baždaren, što znači da nije uvijek pouzdan.
Zato je važno sljedeće:
- Da redovno odlazite vulkanizeru na provjeru tlaka
- Ili da samo provjerite tlak u gumama pravilno baždarenim mjeračem tlaka (možete ga nabaviti u specijaliziranoj trgovini).
Prijenosni kompresor za pumpanje guma: alternativa pumpama na benzinskim postajama
Prijenosni kompersor zraka pribor je koji služi za pumpanje guma komprimiranim zrakom. Ovisno o modelu, može se priključiti u utičnicu na upaljaču za cigarete ili u zidnu strujnu utičnicu. Ima ugrađen manometar koji vam omogućuje održavanje ispravne vrijednosti tlaka u gumama.
Gdje mogu nabaviti prijenosni kompresor za pumpanje guma?
Prijenosni kompresor za pumpanje guma možete nabaviti u trgovinama specijaliziranim za prodaju automobilskog pribora i u nekim supermarketima.
Prijenosni kompresor za pumpanje guma MICHELIN MCX6
Biste li trebali pumpati gume dušikom?
Što je dušik?
Dušik je zrak iz kojeg je uklonjen kisik. Udio dušika u zraku iznosi otprilike 79 %.
Kako se upotrebljava dušik?
Tijekom montaže gume se često pumpaju komprimiranim zrakom. Ali neki će vam vulkanizeri ponuditi ekskluzivno pumpanje dušikom.
Većina guma može se pumpati zrakom ili dušikom, sve dok se pridržavate vrijednosti tlaka koju preporučuje proizvođač automobila.
Dušik i komprimirani zrak mogu se koristiti i zajedno (primjerice, jedna se vrsta može upotrijebiti kod montaže, a druga za podešavanje tlaka u gumama).
Prednosti dušika
Kad se kisik zamijeni dušikom vaše gume gube manje zraka i dulje održavaju željenu vrijednost tlaka.
Provjeravajte tlak u gumama, čak i kad su gume napumpane dušikom
Nažalost, postoje brojni drugi razlozi propuštanja (na dodirnoj površini gume i naplatka, na spoju ventila i naplatka itd.), pa ni zrak ni dušik ne mogu održavati ispravnu vrijednost tlaka beskonačno dugo.
Obavezno provjerite tlak u gumama najmanje jednom mjesečno i prije odlaska na dulje putovanje automobilom.
Gdje mogu napumpati gume dušikom?
Ne postoje benzinske postaje na kojima gume možete napumpati dušikom. Ta se usluga naplaćuje i obično je nude profesionalci, vulkanizeri, servisne radionice ili distributeri vozila. Širom Europe tu uslugu, primjerice, pruža mreža Euromaster.
Čemu služi ventil na gumama?
- Održava vrijednost tlaka u gumama na preporučenoj razini.
- Sprečava prodiranje vlage u gumu.
- Kapica ventila je ključna i sprečava prodiranje prašine i začepljenje ventila, čime se jamči nepropusnost. Preporučujemo vam da upotrebljavate kvalitetne kapice.