Preporuke i savjeti za automobilske, SUV i kombi gume
Možete li montirati različite gume sprijeda i straga? Možete li kombinirati gume različitih marki? Možete li upotrebljavati gume različite dubine gaznog sloja na istoj osovini? Nije se lako snaći među puno informacija, ali MICHELIN će vam pomoći da razumijete što je moguće, a što ne.
1 – Montaža različitih guma SPRIJEDA i STRAGA
Mogu li gume montirane sprijeda i straga biti različite razine istrošenosti?
Gume se na automobilu drugačije troše sprijeda i straga. Kad kupite novi automobil ili zamijenite sve četiri gume odjednom, gume sprijeda na automobilima s pogonom na prednje kotače troše se brže od stražnjih guma. Stoga je normalno da dubina gaznog sloja prednjih i stražnji guma bude drugačija. Zakonom to nije zabranjeno sve dok razina istrošenosti ne dosegne razinu indikatora istrošenosti.
Zamjena dvaju novih guma: trebate li ih montirati sprijeda ili straga?
Gume s dubljim gaznim slojem na stražnjoj osovini pružaju višu razinu upravljivosti, bolje držanje mokre ceste i izbacuju vodu, što vam pomaže da izbjegnete preupravljanje i doprinosi većoj stabilnosti na mokrim površinama.
Gume s dubljim gaznim slojem na prednjoj osovini mogu poboljšati kočenje i skratiti zaustavni put na mokrim ravnim dionicama.
Ako se zamjenjuju samo dvije gume, MICHELIN obično preporuča da se montiraju na stražnju osovinu osim ako postoji drugačija preporuka stručnjaka (vulkanizera) ili potrošač želi učiniti suprotno.
Možete li montirati gume različitih marki sprijeda i straga?
Nema zakona koji bi takvo što branio. Primjerice, možete montirati gume MICHELIN sprijeda i gume druge marke straga.
Mogu li gazni slojevi guma sprijeda i straga biti drugačiji?
Već znamo da se sprijeda i straga mogu montirati gume različitih marki. Isto tako, moguće je montirati gume iste marke drugačijeg profila gaznog sloja sprijeda i straga
Možete li kombinirati zimske i ljetne gume sprijeda i straga?
Zakonom to nije zabranjeno, ali Michelinovi stručnjaci takvo što ne preporučaju. Zašto ne? Zato što se gume mogu drugačije ponašati zbog vremenskih uvjeta i stanja na cesti.
Primjerice, ako montirate ljetne gume sprijeda i zimske gume straga: zimi će stražnje gume dobro držati cestu i neće biti opasnosti od proklizavanja.
S druge strane, ljeti će biti obrnuto: ljetne gume bolje će držati na suhim cestama i postojat će opasnost od preupravljanja ako su zimske gume montirane straga. Preupravljanje je kad automobil zakreće jače od onoga što je zadano putem kola upravljača i gume počnu proklizavati.
Zato se ne preporuča montiranje guma za različita godišnja doba sprijeda i straga, ali u ovom slučaju bilo bi bolje montirati ljetne guma sprijeda i cjelogodišnje ili zimske gume straga.
2 – Montiranje različitih guma na istu osovinu
Možete li montirati gume različitih marki, gaznog sloja, dubine ili za različita godišnja doba na istu osovinu?
To je obično zakonom zabranjeno.
Gume na istoj osovini uvijek moraju biti istog modela. Međutim, postoji dopušteno odstupanje od tog pravila za privremenu upotrebu. Primjerice, ako vam se probuši guma i vozite s rezervnim kotačem. U tom slučaju se trebate što prije obratiti vulkanizeru kako biste zamijenili probušenu gumu.
Zašto je to zabranjeno?
Radi se o dimenzijama. Različiti proizvođači guma nastoje proizvoditi gume različitih promjena za svoje modele. Tako opseg može biti različit ako montirate drugačije gume na istu osovinu, što može uzrokovati kvar sustava ESP (eng. Electronic Stability Program – sustava za elektronički nadzor stabilnosti), ali i indirektno utjecati na vrijednosti tlaka napuhavanja.
Ako opseg na lijevoj i desnoj strani nije isti, brzina vrtnje će se razlikovati i senzor to može protumačiti kao da je guma premalo napuhana i emitirati upozorenje. Osim toga, to može uzrokovati vučenje vozila u jednu stranu ili različito reagiranje na mokrim cestama, ovisno o tome skrećete li lijevo ili desno
Različite dubine na lijevoj i desnoj strani: trebam li zamijeniti obje guma ako mi se probuši guma?
Ako vam se probuši guma, vaš mehaničar će je popraviti ako može ili zamijeniti novom ako popravak nije moguć.
Ako se dubina gaznog sloja na dvama gumama ne razlikuje previše, mehaničar će zamijeniti samo onu koja se probušila. U protivnom će preporučiti zamjenu obje gume.
Kombiniranje različitih guma na vozilima 4x4
Kako kotači djeluju na diferencijala
U zavojima unutrašnja strana kotača mora se okretati sporije od vanjske zbog magnitude dvaju krugova koje nisu iste. Zato diferencijal regulira i sprečava da se oba kotača okreću istom brzinom u zavojima.
Na vozilima 4x4 gume su posebno dizajnirane s različitim opsegom kotrljanja sprijeda i straga.
Ova su vozila opremljena diferencijalom koji upravlja raspodjelom snage koja se prenosi s prednjih na stražnje gume, a ovisno o opsegu guma.
Ako montirate gume različitog opsega na svoje vozilo 4x4 i koje nisu posebno dizajnirane za taj tip vozila, rad diferencijala će se poremetiti i više neće moći regulirati raspodjelu snage. Zato je važno pridržavati se preporuka proizvođača guma za ovu vrstu vozila. Preporučamo da provjerite preporuke proizvođača prije nego što montirate gume različite razine istrošenosti sprijeda i straga na vozilo 4x4.
Ako niste sigurni, obratite se stručnjaku.
Pronađite pravu gumu za svoju…
Započnite svoju potragu
We're searching for your tire...
Wait few seconds we're processing your photo