Pronađite trgovce

Trebaju li električni automobili zimske gume?

Prilikom odabira guma uvijek treba uzeti u obzir specifičnosti električnih vozila (EV). Ali vrijedi li to za zimske gume? Jesu li zimske gume obavezne za ovaj tip automobila? Trebaju li električni automobili posebne zimske gume? Koje su najbolje zimske gume za električne automobile? Koje MICHELIN gume jamče sigurnost, ekološku prihvatljivost i udobnost zimi za električna vozila? Čitajte dalje kako biste dobili sve odgovore na svoja pitanja o zimskim gumama za električne automobile.

Koja je razlika između guma za električne automobile i guma za neelektrične automobile?

Prilikom projektiranja EV guma moramo uzeti u obzir razlike između električnih i neelektričnih vozila (vozilo s motorom s unutarnjim izgaranjem). Ovisno o vrsti vozila, ponašanju u vožnji, okolišu i uvjetima na cesti, performanse gume mogu se razlikovati za EV i neEV vozila.

Električni automobili su opterećeni baterijama, pa im trebaju gume koje mogu nositi dodatnu težinu. Dok baterija električnog automobila skladišti energiju, električni motor je taj koji daje trenutni okretni moment... i tišinu! Kod električnog vozila, čim pritisnete papučicu akceleratora, odmah ste na 100% snage vozila. To znači da su prijenosi snage oštriji, puno intenzivniji nego kod vozila s motorom s unutarnjim izgaranjem, što utječe na trošenje i habanje guma.

Drugi čimbenik zbog kojeg se gume za električne automobile razlikuju od guma za neelektrične automobile je buka. Bez buke motora s unutarnjim izgaranjem, zvuk guma na površini ceste puno je uočljiviji kod električnog automobila. Dakle, proizvođači guma moraju stvoriti gume koje su daleko tiše. Na taj način se smanjuje unutarnja buka.

Međutim, tu su postojeće gume koje se mogu koristiti na oba vozila, EV i neEV.

Trebaju li električni automobili zimske gume?

Iako postoje razlike između električnih i neelektričnih vozila, potreba za zimskim gumama je ista i o njoj treba razmišljati kada temperatura padne ispod 7 Celzijevih stupnjeva i počne se postojano zadržavati. Štoviše, potrebu za zimskim gumama treba uzeti u obzir radi sigurnosti vas i vaših putnika jer najbolje zimske gume za električne automobile održavaju fleksibilnost i mogu smanjiti vaš zaustavni put za više nego dvostruko.

Ako su vam potrebne zimske gume visokih performansi, gume MICHELIN Pilot Alpin 5, MICHELIN Pilot Alpin 5 SUV i MICHELIN Pilot Alpin PA4 izvrsne su zimske opcije za vaše električno vozilo. Ove su gume dizajnirali i odobrili vrhunski proizvođači vozila, pružajući dugotrajnu kontrolu i prianjanje na snijegu, mokrim i suhim cestama. Osmišljene su kako bi omogućile kraći put kočenja na zimskim cestama, dok imaju smanjen utjecaj na potrošnju goriva zbog nižeg otpora kotrljanja, dajući vam više slobode u vašem električnom vozilu. One također uzimaju u obzir povećanu težinu i okretni moment električnog vozila i dizajnirane su da imaju najbolju dugovječnost (1) uz osnovne sigurnosne karakteristike.

Za "manja" električna vozila, kao što su BMW i3 ili Renault Zoé, možete se osloniti na MICHELIN Alpin 6 ako se suočite s teškim zimskim uvjetima. Neki su je preporučivali. kao što je ADAC, a doprinijela je i nagradi proizvođaču zimskih guma koju je MICHELIN dobio od Autobilda 2021. i 2020. Pružit će vam dugotrajne performanse, u kočenju i prianjanju na snijegu (2).

Električno vozilo također može biti opremljeno s MICHELIN CrossClimate², glavnim gumama u kategoriji guma za sva godišnja doba u Europi (3). S gumom MICHELIN CrossClimate² uštedjet ćete vrijeme i novac i zadržati istu gumu tijekom cijele godine kako biste se sigurno kretali bilo gdje, u svim vremenskim uvjetima. Druga generacija, MICHELIN CrossClimate², već je homologirana za potpuno električno vozilo kao što je Volvo XC40. Također je dostupna za Renault Zoé, BMW i3, Volkswagen ID4, a 2022. bit će predstavljena za Volkswagen ID3.

U težim zimskim uvjetima izvrsna su opcija MICHELIN X-ICE SNOW guma ili zimska guma sa čavlima MICHELIN X-ICE NORTH 4. Guma MICHELIN X-Ice North 4 dizajnirana je za ultimativnu kontrolu na ledu budući da ova tehnologija linije guma ima poboljšane performanse kočenja i prianjanja na ledu, a dizajnirana je za izvrsno kočenje i ubrzanje na snijegu i bolji otpor kotrljanja od guma prethodne generacije (4). Osim toga, zbog matematičkog algoritma koji se koristi za određivanje položaja čavala gume, razine buke povoljno su niske za gumu sa čavlima. Ipak, ako su razina buke i udobnost zabrinjavajući, zimska guma bez čavala mogla bi biti bolja opcija.

Zašto odabrati MICHELIN zimske gume za električne automobile?

Michelin dizajnira zimske gume za sva vozila prema najvišim standardima. Električna vozila mogu biti zahtjevnija u pogledu performansi guma u 3 ključna područja: trošenje, domet, buka; i Michelin ima veliku ponudu zimskih guma osmišljenu kako bi zadovoljila ove specifične potrebe uz pružanje zimske mobilnosti i sigurnosti, čime osigurava najbolje MICHELIN zimske gume za električne automobile.

  • Trošenje. Poznato je da Michelinove zimske gume pružaju dugotrajnu otpornost na trošenje, a to vrijedi i za naše najnovije ponude: obitelji MICHELIN X-ICE SNOW, MICHELIN X-ICE NORTH 4, MICHELIN Pilot Alpin 5 . Budući da su električna vozila obično teža, Michelin je to pokrio jer mnoge veličine zimskih guma već izdržavaju dodatno opterećenje.

  • Domet. Michelin je bio pionir u tehnologiji niskog otpora kotrljanja više od 3 desetljeća. MICHELIN GreenX, pionirska guma za uštedu energije, predstavljena je 1992. Od tada Michelin kontinuirano radi na smanjenju otpora kotrljanja svojih guma. To uključuje gumu MICHELIN X-Ice Snow čiji je otpor kotrljanja smanjen za 9% u usporedbi s gumom prethodne generacije (5).

  • Buka. MICHELIN zimske gume podešene su Piano tehnologijom za nisku razinu buke. MICHELIN X-Ice Snow, MICHELIN X-Ice North 4, MICHELIN Pilot Alpin i MICHELIN Latitude Alpin nude vrlo niske razine buke. Čineći ih idealnim izborom za električna vozila.

Ukratko, Michelin trenutno ima snažan portfelj zimskih guma za potrebe današnjih električnih vozila i potrošača.

Kako odabrati odgovarajuću zimsku gumu za električne automobile?

Odabir najboljih zimskih guma za električne automobile jednak je odabiru zimske gume za neelektrično vozilo. Morate uzeti u obzir performanse gume na snijegu i ledu (tj. prianjanje, kočenje), dostupnost gume, jamstvo za gumu, cijenu itd. Postoje dodatni čimbenici koje biste trebali uzeti u obzir pri odabiru zimske gume za svoje električno vozilo: domet , težinu, okretni moment i buku, kao što je gore navedeno.

Ako ste vozač električnog vozila koji brine o cjelokupnom dometu vozila, onda je odabir jedne od najboljih MICHELIN zimskih guma s niskim otporom kotrljanja za električne automobile odlična opcija za vas. Električna vozila su teža od neelektričnih vozila, što znači da ćete morati odabrati gumu koja može sigurno nositi dodatni teret vozila. Ove informacije možete pronaći u uputama za upotrebu vašeg vozila ili na naljepnici s informacijama o gumama koja se nalazi na vratima s vozačeve strane vašeg vozila. Osim toga, električna vozila obično imaju veći okretni moment, veću silu ubrzanja od neelektričnih vozila, što može povećati trošenje vaših guma. Ako želite više sezona uživati u zimskim performansama svojih guma, odaberite jednu od Michelinovih zimskih guma koje nude dugotrajne performanse za vaše električno vozilo.

Gume imaju značajan utjecaj na ponašanje vozila, zato je važno imati najbolje zimske gume za električne automobile. Vožnja zimi je zahtjevna bez obzira koje vozilo vozite, stoga je nužan odabir vrhunske zimske gume koja pruža izvrsne zimske performanse, sigurnost i mobilnost. Zimske gume dizajnirane su za bolje performanse u širokom rasponu zimskih uvjeta kao što su mokre ceste, bljuzgavica, snijeg i led. Također poboljšavaju prianjanje i performanse vašeg vozila u ovim uvjetima i skraćuju put kočenja radi veće sigurnosti. Ukratko, prave zimske gume za električno vozilo mogu biti iste zimske gume za neelektrično vozilo.

Kako mogu zaštititi gume na mom električnom automobilu?

Kao i za bilo koje druge gume, postoje dva glavna načina na koje možete zaštititi svoje gume za električne automobile i time optimizirati njihov vijek trajanja: održavanje i stil vožnje.

Održavanje guma za električne automobile uključuje nadzor tlaka, poravnanja i istrošenosti.

Tlak zimskih guma vašeg električnog automobila značajan je faktor koji utječe na prosječnu udaljenost koju električni automobil može prijeći. Vožnja s premalo napuhanim zimskim gumama rezultirat će nepotrebnom potrošnjom električne energije jer gume zahtijevaju više energije za kotrljanje. Da ne spominjemo da neispravno napumpane zimske gume mogu dovesti do prijevremenog trošenja i habanja. Imajte na umu da vozila dobivaju naljepnicu od proizvođača na kojoj je naznačen preporučeni tlak za određene veličine automobilskih guma. Također postoje preporuke za provjeru tlaka prema tome je li automobil natovaren ili ne.

Eko-vožnja je izraz koji ovih dana čujemo sve više i to s razlogom. Sa ciljem smanjenja potrošnje energije, ispravan stil vožnje ne samo da povećava domet električnog vozila, već također optimizira kvalitetu i performanse guma za električni automobil.

Ukratko, stil vožnje je posebno važan. Koristite umjereno ubrzanje i nježno, regenerativno kočenje. Pažljivo ulazite u zavoje. To je najbolji način da produžite domet baterije i dugovječnost guma za vaš električni automobil. 

Postoje li preporuke za vožnju električnog automobila u zimskim uvjetima?

Prvo što treba uzeti u obzir je da su električna vozila zbog baterija obično teža od običnih vozila. Vozeći istom cestom s istim gumama, težem će automobilu najčešće trebati više vremena da uspori. Ovo je osobito istinito kada vozite po zimskim cestama koje mogu biti prekrivene ledom i snijegom. Vozači električnih vozila trebali bi povećati razmak između automobila ispred sebe te si dati dulji razmak i više vremena za zaustavljanje. Naravno, vožnja na nekim od najboljih zimskih guma za električne automobile, poput gume MICHELIN® X-Ice SNOW tyre, koja je dizajnirana za poboljšanje zaustavnog puta, trebala bi pomoći.

Električna vozila također imaju veliki okretni moment, pa je lako okretati gume u prazno. Glatko ubrzavanje i glatko upravljanje upravljačem pomoći će vam da držite automobil pod kontrolom. Agresivni pokreti povećat će šanse za proklizavanje vaših guma. Kako biste zadržali ili čak podigli svoje samopouzdanje u vožnji električnog vozila zimi, trebali biste vježbati i savladati glatko ubrzanje i upravljanje.

U većini slučajeva električni automobili imaju različite mogućnosti regenerativnog kočenja (regen). Kada pustite papučicu akceleratora, može brže usporiti i baterija će se brže puniti ili može glađe usporiti i baterija se neće puniti tako brzo. Kada odaberete agresivniji način regeneracije, on djeluje pomalo poput kočnica. Kada su uvjeti skliski, to može uzrokovati gubitak kontrole ako prenaglo usporite. Ovo je posebno važno uzeti u obzir kada izlazite iz zavoja ili ugla. Uvijek biste trebali postupno usporavati i to dok vozite ravno. Pročitajte i pogledajte naše zimske savjete za sigurnu vožnju za više pojedinosti o ulasku u zavoj.

Gdje ići na servis vaših zimskih guma za električne automobile?

Preporuča se da kontaktirate svog prodavača guma kako biste bili sigurni da imaju tehničare koji su stručnjaci za električna vozila i imaju odgovarajuću opremu. Bilo koji Michelinov zastupnik ili zastupstvo u kojem ste kupili svoje električno vozilo mogu biti dobre opcije.

Imate probušenu gumu? Iako je moguće ugraditi rezervnu kod kuće, lakše je, sigurnije i puno brže da se za promjenu pobrine stručnjak. Ipak, budite sigurni da putujete s odgovarajućom opremom za hitne slučajeve.

Pravni spomeni

(1) Vanjski testovi koje je realizirao DEKRA Test Center, na zahtjev Michelina, na Volkswagen Golfu VII u ožujku i travnju 2018. s dimenzijom 225/40 R18 i gumama CONTINENTAL WinterContact TS850P, DUNLOP WinterSport5, GOODYEAR UltraGrip Performance Gen 1, PIRELLI Winter SottoZero3 i Nokian WRA4 i vanjske testove realizirao DEKRA Test Center, na zahtjev Michelina, na Volkswagen Passatu u veljači i ožujku 2019. s dimenzijom 235/45 R18 i gumama CONTINENTAL WinterContact TS850P i CONTINENTAL WinterContact TS860S. Testove otpora kotrljanja izvršio je 2018. TÜV SÜD na gumama 225/40 R18 92V XL, radi usporedbe guma MICHELIN Pilot Alpin 5 i MICHELIN Pilot Alpin 4, a interno ih je proveo Michelin na gumama MICHELIN Pilot Alpin 5 za propis R117.

 

(2) Ispitivanja kočenja na snijegu i mokrom provela je agencija TÜV SÜD Product Service, na zahtjev Michelina, prosinac 2017. – siječanj 2018., na dimenziji 205/55 R16 91H na Volkswagen Golfu 7 uspoređujući MICHELIN Alpin 6 s MICHELIN Alpin 5 gumama novim i potrošenim. Potrošena guma znači potrošena na stroju (poliran) do dubine indikatora istrošenosti gaznog sloja prema europskoj regulativi za indikator istrošenosti gaznog sloja ECE R30r03f. U svakom slučaju, poštujte lokalne zakone za zimske gume.

 

(3) Ravnoteža performansi - Ravnoteža performansi dokazana testovima provedenim 2020. i 2021.  kočenja na suhom, kočenja na mokrom s novom i potrošenom gumom, kočenja na snijegu a novom i potrošenom gumom, prianjanja na snijegu s novom i potrošenom gumom, otpora kotrljanja, dugovječnosti - pogledajte detalje testa u pravnim napomenama a, b, c, d, e, f - MICHELIN CrossClimate 2 zauzima 6 vodećih mjesta od 9 testova.
(a) - Test kočenja na snijegu - Test kočenja na snijegu, provela agencija TÜV SÜD Product Service na zahtjev Michelina, između 30 i 10 km/h, veljača 2021. (na novom i 2 mm potrošenom), na dimenziji 205/55 R16 94V XL na VW Golf 7 uspoređujući MICHELIN CrossClimate 2 (nova: 100%-potrošena: 100%) u odnosu na MICHELIN CrossClimate + (nova: 95%-potrošena: 88,1%); BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (nova : 92,4% - potrošena : 70,9%) ; CONTINENTAL AllSeasonContact (nova: 99,5% - potrošena: 96,4%); GOODYEAR Vector 4Seasons Gen-3 (nova: 97,6% - potrošena: 94,1%); PIRELLI Cinturato All Season Plus (nova: 81,9% - potrošena: 77,0%).

(b) - Test prianjanja na snijegu - Testovi prianjanja na snijegu, koje je provela agencija TÜV SÜD Product Service na zahtjev Michelina, veljača 2021. (s novom i s 2 mm potrošenom), na dimenziji 205/55 R16 94V XL na VW Golf 7 uspoređujući MICHELIN CrossClimate 2 ( nova: 100% - potrošena: 100%) u odnosu na MICHELIN CrossClimate + (nova: 95,1% - potrošena: 87,5%); BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (nova : 84,6% - potrošena : 65,2%) ; CONTINENTAL AllSeasonContact (novo: 95,6% - potrošena: 91,9%); GOODYEAR Vector 4Seasons Gen-3 (nova: 94,6% - potrošena: 90,6%); PIRELLI Cinturato All Season Plus (nova: 72,0% - potrošena: 54,2%).
(c) - Test kočenja na mokrom - Test kočenja na mokrom, koje je proveo TÜV SÜD Product Service na zahtjev Michelina, između 80 i 20 km/h, listopad 2020. - travanj 2021. (potrošena znači potrošena na stroju (polirano) do dubine indikatora istrošenosti gaznog sloja prema europskoj regulativi: ECE R30r03f), na dimenziji 205/55 R16 94V XL na VW Golf 7 uspoređujući MICHELIN CrossClimate 2 (nova: 100% - potrošena: 100%) u odnosu na MICHELIN CrossClimate + (nova: 98,2% - potrošena: 101,1% ) ; BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (nova: 103,2% - potrošena: 99,5%); CONTINENTAL AllSeasonContact (nova: 94,9% - potrošena: 96,1%); GOODYEAR Vector 4Seasons Gen-3 (nova: 95% - potrošena: 93,5%); PIRELLI Cinturato All Season Plus (nova: 96,7% - potrošena: 89%).(d) - Test kočenja na suhom - Test kočenja na suhom, koje je provela agencija TÜV SÜD Product Service na zahtjev Michelina, između 100 i 0 km/h, veljača 2021., na dimenziji 205/55 R16 94V XL na modelu VW Golf 7 uspoređujući MICHELIN CrossClimate 2 (100% ) naspram MICHELIN CrossClimate + (96,2%) ; BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (98,1%) ; CONTINENTAL AllSeasonContact (92,4%) ; GOODYEAR Vector 4Seasons Gen-3 (89,9%) ; PIRELLI Cinturato All Season Plus (89,4%).
(e) - Dugovječnost - Test dugovječnosti proveo je DEKRA TEST CENTER, na zahtjev Michelina, prosinac 2020., na dimenziji 205/55 R16 94V XL na VW Golf 7 uspoređujući MICHELIN CrossClimate 2 (100%); CONTINENTAL AllSeasonContact (100,8%) i GOODYEAR Vector 4Seasons Gen-3 (108,4%) ; BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (69,7%) ; PIRELLI Cinturato All Season Plus (96,9%). Test dugovječnosti pri prosječnoj stvarnoj upotrebi (D50) s prijeđenih 14.460 km i ekstrapoliranom dugovječnošću pri 1,6 mm.
(f) - Otpor kotrljanja - Ispitivanje otpora kotrljanja koje je na stroju proveo Applus Idiada, na zahtjev Michelina, kolovoz 2020., na dimenziji 205/55 R16 94V XL, uspoređujući MICHELIN CrossClimate 2 (7,30 kg/t) u odnosu na MICHELIN CrossClimate + ( 8,20 kg/t) Ekološki odgovorna vožnja ovisi prvenstveno o navikama vožnje, vozilu ili tlaku u gumama.
Rezultati mogu varirati ovisno o cesti i vremenskim uvjetima.

 

(4) Na temelju internih studija koje je u tehnološkom centru Ladoux (Clermont-Ferrand) proveo Michelin između kolovoza 2016. i studenog 2017., na gumama 205/55R16 X-Ice North 3 i 205/55R16 X-Ice North 4.

(5) Smanjenje otpora kotrljanja od 9% na temelju internih studija provedenih u Ladoux Technology Center (u Clermont-Ferrandu, Francuska) između kolovoza 2019. i siječnja 2020., uspoređujući gumu MICHELIN X-Ice SNOW s gumom MICHELIN X-ICE Xi3 u veličina 195/65R15 korištenjem metode ISO 28580 pri 50 mi/h (80 km/h).