Kako se montira rezervna guma?
Zamjena puknute gume rezervnom gumom
Srećom pa zamjena gume nije toliko komplicirana. Ovdje ćemo vam pokazati nekoliko jednostavnih koraka koje trebate primijeniti ako vam pukne guma, a dajemo i odgovore na česta pitanja o zamjeni puknute gume.
Prije kretanja na put obavezno provjerite imate li sve što vam je potrebno za zamjenu rezervne gume za svaki slučaj. Većina opreme isporučuje se s vozilom, ali u pretinac za odlaganje ispred suvozača možete staviti i druge korisne dodatke za širok raspon potencijalno hitnih situacija, primjerice baterijsku svjetiljku ili komplet za popravak gume.
Osnovna oprema koja vam je potrebna za zamjenu gume:
dizalica
korisnički priručnik vozila
napumpana rezervna guma (obavezno redovno provjeravajte tlak u rezervnoj gumi!)
ključ.
Korisni dodaci
baterijska svjetiljka
klinovi za podlaganje kotača
komplet za popravak gume.
vodič s detaljnim uputama
1. korak: Zaustavite se na nekom sigurnom mjestu uz cestu
Čim shvatite da vam je pukla guma, usporite i izbjegavajte nagle pokrete kola upravljača. Potražite slobodan i dovoljno velik te siguran prostor uz cestu, primjerice, parkiralište, ili, ako je to potrebno, ugibalište s dovoljno prostora za sigurno kretanje oko automobila.
2. korak: Parkirajte auto i uključite sva četiri pokazivača smjera
Ne zaboravite da zamjenu možete raditi samo ako je vozilo sigurno, na dopuštenom mjestu i dok vozilo stabilno stoji na podlozi. Pobrinite se da drugi vozači znaju da mijenjate gumu tako što ćete uključiti sva četiri pokazivača smjera, posebice ako se nalazite uz prometnu cestu. Ne zaboravite obući reflektirajući prsluk i postavite reflektirajući trokut upozorenja na propisanu udaljenost iza automobila.
3. korak: Postavljanje klinova za podlaganje kotača
Ako imate klinove za podlaganje kotača, postavite ih iza guma koje se nalaze na suprotnoj strani od strane na kojoj je guma pukla kako biste spriječili nehotično kretanje automobila (primjerice, ako vam je pukla stražnja guma, klinove postavite iza prednjih guma). Kotači moraju biti podloženi, parkirna kočnica uključena, a ručica mjenjača u nekoj brzini (Park ako se radi o automatskom mjenjaču) kako se vozilo ne bi nehotično pokrenulo.
4. korak: Provjerite imate li svu potrebnu opremu
Izvadite dizalicu i ključ i automobila i provjerite važne informacije u priručniku za svoj model automobila. Locirajte rezervnu gumu (obično se nalazi u odjeljku na dnu prtljažnik) i provjerite je li do kraja napumpana. Ako postoji sigurno mjesto na koje gumu možete odložiti, primjerice, travnata površina pored automobila, izvadite rezervnu gumu i odložite je na to mjesto.
5. korak: Uklanjanje kapica ili poklopca kotača s oštećene gume
Ako guma ima ukrasnu kapicu ili poklopac s pričvrsnim maticama, uklonite ih ravnim krajem ključa. Odložite ih na stranu.
6. korak: Otpustite pričvrsne matice gume
Ključem otpustite pričvrsne matice koje se nalaze ispod kapice glavčine. Obično su okrugla ili šesterokutna oblika, a lako se mogu otpustiti primjenom sile i guranjem u smjeru suprotnom od smjera kazaljke na satu. Nemojte ih ukloniti, samo ih otpustite za otprilike ½ – 1/4 okretaja kako bi se odbravile.
7. korak: Podignite vozilo dizalicom
Postavite dizalicu ispod okvira vozila i pored puknute gume. Na vozilu ćete možda vidjeti i ravan metalni dio koji je posebno dizajniran za postavljanje dizalice. Sve pojedinosti potražite u korisničkom priručniku svog automobila kako biste izbjegli oštećenja.
Nakon postavljanja dizalice, okrećite njenu ručicu u smjeru kazaljke na satu sve dok se puknuta guma malo ne podigne s tla. Postavite ručicu dizalice ispod automobila kako bi dizalica ostala u tom položaju. Ni u kojem slučaju ne zavlačite ruku ni bilo koji dio tijela ispod vozila podignutog na dizalicu.
8. korak: Uklanjanje pričvrsnih matica
Nastavite odvijati pričvrsne matice sve dok se ne otpuste dovoljno da ih možete ukloniti, pa ih odložite na stranu na neko sigurno mjesto.
9. korak: Skidanje gume
Uhvatite gumu i polako je povucite s glavčine, a zatim je sigurno odložite na stranu tako da se ne otkotrlja. .
10. korak: Montiranje rezervne gume
Uzmite rezervnu gumu i poravnajte je s pričvrsnim maticama, a zatim je lagano gurnite do kraja pričvrsnih matica koje vire kroz naplatak. Vratite pričvrsne matice na mjesto i zategnite ih rukom prije nego što provjerite jesu li pravilno pričvršćene.
11. korak: Spustite automobil tako da dodiruje tlo
Spustite dizalicu tako da nova guma dodiruje tlo, ali ne da se na nju oslanja puna težina vozila. Zategnite pričvrsne matice ključem što čvršće možete.
12. korak: Dovršavanje spuštanja vozila
Spustite vozilo do kraja i uklonite dizalicu, a zatim ponovno provjerite jesu li pričvrsne matice zategnute.
13. korak: Ponovno postavljanje kapice
Ako možete iskoristiti kapicu s puknute gume na svojoj rezervnoj gumi, ovo je trenutak da je postavite. U protivnom kapicu zadržite i odložite na sigurno mjesto.
14. korak: Pospremanje alata i puknute gume
Puknutu gumu stavite na mjesto na kojem se nalazila rezervna guma i pazite da ne zaboravite nešto od opreme i alata.
15. korak: Završna provjera
Ne zaboravite da tlak u rezervnoj gumi mora biti dovoljan za sigurni nastavak vožnje. Ako imate bilo kakvih nedoumica, nazovite službu za pomoć na cesti. Oni na vašem automobilu mogu puknutu gumu zamijeniti rezervnom gumom i pobrinuti se da se s automobilom sigurno odvezete do najbliže servisne radionice na daljnji pregled.
Često postavljana pitanja:
Koliko dugo možete voziti s montiranom rezervnom gumom?
To ovisi o tome koju vrstu rezervne gume imate. Obično te gume nisu dizajnirane za dugoročnu upotrebu ili za upotrebu pri posebno velikim brzinama. Na nekim modelima auta ima prostora samo za manje rezervne gume, a brzina ne smije prelaziti 50 milja na sat jer je trakcija takvih kotača manja i teško se upravlja vozilom s tim gumama u lošim vremenskim uvjetima. Također, imajte na umu da rezervna guma može biti drugačija od drugih na vašem autu (zimske/ljetne).
Nakon montaže rezervne gume, otiđite kod vulkanizera što prije kako biste provjerili je li kotač siguran i kako bi vam provjerio oštećenu gumu. Ako se radi o privremenoj rezervnoj gumi koja je manja, morate se pridržavati uputa za upotrebu iz korisničkog priručnika vozila. Ali u pravilu biste trebali otići u radionicu čim prije na kompletni pregled i kako bi vam zamijenili praznu gumu novom.
Kad moram zamijeniti gume?
Svakako vam preporučujemo da gume zamijenite nakon 10 godina. Međutim, ako primijetite da je guma oštećena ili je dosegla zakonom propisanu graničnu vrijednost istrošenosti gaznog sloja, morate je zamijeniti.
Uvriježeno je pravilo da se gume moraju provjeriti kod vulkanizera svakih 5 – 6 godina.
Koliko je vremena potrebno za postavljanje rezervne gume na automobil?
Ovisno o tome koliko ste sigurni u sebe, puknutu gumu možete zamijeniti rezervnom za manje od 30 minuta, ali ne žurite i provjerite svaki korak. Isto tako, tlak u rezervnoj gumi mora biti ispravan. Važno je redovno provjeravati tlak u rezervnoj gumi prilikom svakog preventivnog pregleda kod vulkanizera. Ako imate bilo kakvih nedoumica, najbolje bi bilo da postupak zamjene gume obavljate na sigurnom mjestu, primjerice na parkiranom vozilu kod kuće u dvorištu.
Prije kretanja na put obavezno provjerite imate li sav alat koji vam je potreban za zamjenu rezervne gume za svaki slučaj. Većina opreme isporučuje se s vozilom, ali u pretinac za odlaganje ispred suvozača možete staviti i druge korisne dodatke za širok raspon potencijalno hitnih situacija, primjerice baterijsku svjetiljku ili komplet za popravak gume.