r2a4 tyre tread depth and legal limit

Dubina gaznog sloja gume i zakonska granica

Preporuke i savjeti za automobilske, SUV i kombi gume

Gume su posebno dizajnirane da ispune zahtjeve performansi. Ali, kad se prijeđe određena razina istrošenosti, gume treba zamijeniti. Koja je uloga gaznog sloja? Do koje razine istrošenosti guma ostaje učinkovita? I što je to zakonom propisana minimalna dubina gaznog sloja za zamjenu guma? Pronađite odgovore na sva svoja pitanja.

Performanse gume

Primarna funkcija gume jest da prenosi teret i omogući vozilu ubrzavanje, kočenje i skretanje. Ali osim tih funkcija, gume se biraju u skladu s očekivanim performansama, što uvelike ovisi o vrsti upotrebe.

Zato su gume posebno dizajnirane da se bolje ponašaju u određenim uvjetima. A za postizanje tih specifičnih performansi, od ključnog je značaja gazni sloj.

Utori na profilu gaznog sloja su najvažniji. Ovisno o njihovom dizajnu, bit će učinkovitiji u određenim uvjetima, primjerice, po snijegu ili na suhim ili mokrim cestama.

Dubina gaznog sloja gume također je važna za performanse. Primjerice, važna je za izbacivanje vode prilikom vožnje po mokrim cestama. Tako je zajamčeno zadržavanje kontakta gume s tlom i odgađa se efekt Aquaplaninga do većih brzina.

tyre tread water

Koja je dubina profila na novoj gumi?

To ovisi o odabranim gumama i proizvođaču, ali važno je znati sljedeće: profil gaznog sloja mora biti dovoljno debeli da osigura dugi vijek trajanja gume.

Međutim, ako je gazni sloj preduboki, to će trošiti previše energije tijekom vožnje, a time i goriva, zbog topline koju oslobađa guma kad se iskrivi. Zato proizvođač posebno dizajnira dubinu gaznog sloja gume kako bi se uspostavila pravilna ravnoteža između vijeka trajanja guma i potrošnje goriva izravno povezane s gumama. 

Što je to zakonska granica dubine gaznog sloja?

Minimalna dubina gaznog sloja iznosi 1,6 mm. To znači da se gume obavezno moraju zamijeniti po dosezanju te minimalne vrijednosti kako ne bi došlo do ugrožavanja vaše sigurnosti i kako ne biste prekršili zakon.
Ali jednako tako, to znači da je svaka zamjena guma prije dosezanja te granice preuranjena. U ovo je odlomku objašnjeno kako možete provjeriti je li dosegnuta ta granica istrošenosti gume.

Mi u tvrtki MICHELIN dizajniramo gume s postojanim performansama.
Odnosno, gume koje pružaju izvrsne performanse sve do zadnjeg kilometra kad se dosegne granica istrošenosti.
Dva su glavna razloga zbog kojih MICHELIN optimizira vijek trajanja svojih guma: želi se smanjiti učestalost zamjena guma, čime vi štedite novac i što je ekološki prihvatljivije. Zato MICHELIN dizajnira gume s postojanim performansama sve do dosezanja minimalne dubine gaznog sloja. 

Kontrola gaznog sloja

Profesionalci upotrebljavaju posebno dizajniran alat za kontrolu zakonske granice gume i njezinog gaznog sloja, a naziva se mjerač gaznog sloja. Ako nemate ovaj alat, razinu istrošenosti svojih guma možete jednostavno provjeriti putem indikatora istrošenosti, a njih lako možete uočiti na gumama MICHELIN zahvaljujući malenim oznakama s Michelinkom.  

Kad razina istrošenosti gaznog sloja dosegne vrijednost indikatora (što je zakonska granica gume), vrijeme je da zamijenite gumu.

Na gumama Michelin postoje malene izbočine koje vam omogućuju lakše lociranje indikatora istrošenosti guma na gazećem sloju.
Upotrebljavate nepodržani mrežni preglednik
Upotrebljavate preglednik koji ovo mrežno mjesto ne podržava. To znači da neke funkcionalnosti neće raditi kako je predviđeno. To može dovesti i do neobičnih pojava tijekom pregledavanja. Koristite ili ažurirajte/instalirajte jedan od sljedećih preglednika kako biste u potpunosti mogli iskoristiti prednosti ovog mrežnog mjesta