Pročitajte naših 7 savjeta za vožnju zimi
Savjet 1: Uvijek pripremite vozilo, a posebice pneumatike!
Prije polaska očistite vjetrobran od leda kako biste imali dobar pregled ceste.
Kad temperature padnu ispod 7°C, preporučujemo pneumatike sa simbolom 3PMSF. Možete koristiti zimske pneumatike (znane i kao pneumatike za snijeg) iz linije MICHELIN Alpin ili cjelogodišnje pneumatike iz linije MICHELIN CrossClimate.
Ako u gorskim predjelima morate montirati lance za snijeg, stanite na sigurno mjesto i montirajte ih na ugibalištima za montiranje u podnožju gorja.
Savjet 2: Prilagodite pritisak u pneumaticima
S padom temperature pada i pritisak u pneumaticima. Stoga zimi prilagodite pritisak u pneumaticima jer je ispravno napumpan pneumatik sigurniji i učinkovitiji.
Savjet 3: Kako voziti po snijegu
Vožnja po snijegu može biti stresna za vozače koji na nju nisu navikli. Morate iskontrolirati vozilo, u svakom trenutku biti usredotočeni na cestu i držati volan objema rukama.
Bryan Bouffier, francuski trkač i pobjednik stoljetnog izdanja relija Monte Carlo 2011. kaže: „Na snježnim je cestama najvažnije ostati pribran, kočiti i ubrzavati nježno, gledati daleko pred sebe, povećati kočioni razmak i - iako to ne bi trebalo ni napominjati - smanjiti brzinu.“
Ne koristite tempomat, on nije predviđen za skliske površine i mogli biste izgubiti kontrolu nad vozilom.
Savjet 4: Naučite pravilne tehnike kočenja na snijegu
Najprije smanjite brzinu i povećajte kočioni razmak. Upamtite da je kočioni put na snijegu četiri puta duži, stoga držite razmak za autom ispred sebe - i uzbrdo i nizbrdo.
Važno je provjeriti mogućnost kočenja čim uočite promjenu u stanju ceste (bila ona suha, mokra, pod snijegom ili ledom). Pričekajte dok oko vas ne bude drugih vozila i vozite polako. Vozite pravocrtno i počnite postupno kočiti. Ako se vaše vozilo muči s usporavanjem, to je zato što je cesta skliska. Budite oprezniji i dodatno usporite.
Bryan Bouffier, francuski trkač i pobjednik stoljetnog izdanja relija Monte Carlo 2011. kaže: „Zlatno je pravilo u kočenju: bez naglih pokreta.“
Savjet 5: Zadržite kontrolu u zavojima
Prednji pogon
Otpustite gas i lagano prikočite, pristupajući svakom zavoju kao da je mnogo oštriji nego što jest, tako da pneumatici lakše zadrže održe kontakt s tlom kad se zakrenu.
Na izlasku iz zavoja valja smanjiti broj okretaja motora.
Stražnji pogon
Kad se stražnji kraj vozila zanese, nježno koristite i gas i kočnicu, nastavljajući gledati u smjeru u kojemu želite ići i skrećući u istom smjeru.
Savjet 6: Kako po snijegu krenuti na kosini
Na snijegu je najvažnije nježno davati gas i postupno otpuštati kvačilo kako prednji kotači ne bi proklizali.
4X4 vozila
Vozila s pogonom na 4 kotača imaju efikasnije prianjanje. Ta će vozila u 90% slučajeva svladati uzbrdice čak i s ljetnim pneumaticima. Ali problemi mogu nastati na nizbrdici jer je težina vozila sprijeda. Stoga je na snijegu najbolje koristiti zimske pneumatike, čak i s pogonom 4x4.
Savjet 7: Vožnja po snijegu - Razlika između ručnog i automatskog mjenjača
Pristup vožnji po snijegu je drukčiji, ovisno o tome ima li vaše vozilo ručni ili automatski mjenjač. S ručnim vozite u višoj brzini kako ne biste izgubili kontakt s tlom. Neki automatici imaju snježni mod, što je vrlo korisna funkcija. Dobro je i deaktivirati ESP i isključiti tempomat.
Što moram zapamtiti za vožnju zimi?
Pripremite svoje vozilo, očistite snijeg i led s vjetrobrana;
Montirajte pneumatike za snijeg;
Smanjite brzinu;
Kočite lagano i nježno;
Održavajte siguran kočioni razmak;
Zadržite kontrolu u zavojima;
Naučite kako startati na kosini.