TPMS: sustav praćenja tlaka gume
Praktično rečeno, TPMS može prikazati razinu tlaka u vašoj gumi na ploči s instrumentima putem indikatora ili kontrolnog svjetla upozorenja.
Kako radi senzor tlaka gume?
Direktni sustav
Kod direktnog sustava, informacije o tlaku u stvarnom vremenu šalju se sa senzora tlaka gume ili ventila. Šalju se u računalo vozila koje potom prikazuje informacije na ploči s instrumentima. Ovisno o vozilu, informacije se prikazuju u različitom obliku:
kontrolno svjetlo ili lampica upozorenja
prikaz automobila s razinama tlaka u svakoj od guma
Indirektni sustav
Kod indirektnog sustava tlak gume izračunava sustav praćenja tlaka gume na temelju brzine okretanja kotača, što također upotrebljavaju sustav ABS (sustav protiv blokiranja kotača) i ESP (sustav za elektronički nadzor stabilnosti vozila).
Brzina okretanja povećava se kad se promjer kotača smanji zbog premale napumpanosti. Informaciju o tome potom sustav TPMS šalje na ploču s instrumentima.
TPMS: prednosti i mane
Prednost ovog sustava jest što vas automatski upozorava na tlak gume. Zbog toga možete pomisliti da ne morate odlaziti na benzinsku postaju jednom mjesečno radi provjere tlaka jer će vam TPMS reći kad bude vrijeme za napumpavanje guma. Ali, to nikako ne preporučujemo.
TPMS ima jednu manu: aktivira se samo kad vrijednost tlaka u gumama pada za više od 20 %, što je u prosjeku oko 0,4 bara.
Zašto je to problem?
Zato što se pri toj vrijednosti tlaka smatra da je guma već premalo napumpana, a znamo da premalo napumpane gume znače preuranjeno trošenje.
Ako se guma prerano potroši, morat ćete je zamijeniti ranije nego što ste to planirali. A to znači dodatne troškove.
Bez obzira što se radi o praktičnom indikatoru, i dalje preporučujemo redovnu provjeru tlaka gume jednom mjesečno kako biste izbjegli preuranjeno trošenje i zamjenu guma.
Kako se postavlja TPMS?
Ne morate učiniti ništa posebno jer je sustav upozorenja postavljen na optimalnu vrijednost tlaka za vaše gume. Kad se neka od vaših guma ispumpa (odnosno tlak postane za više od 20 % manji od preporučene vrijednosti), uključuje se kontrolno svjetlo na ploči s instrumentima. Tako vas TPMS upozorava o kojoj se gumi radi.
Kad TPMS treba ponovno kalibrirati?
Ako odaberete drugačiju dimenziju guma, možda će se preporučena vrijednost tlaka za njih razlikovati od one za tvornički montirane gume.
U tom će slučaju stručnjak morati ponovno postaviti TPMS kako biste primali upozorenja o padu tlaka za novu konfiguraciju guma.
Zamjena senzora tlaka gume
U teoriji, vijek trajanja senzora tlaka gume iznosi 5 – 7 godina.
To je zato što su senzori tlaka gume izloženi koroziji, udarcima i velikoj brzini vožnje po autocestama.
U slučaju kvara, možete se obratiti stručnjaku koji može zamijeniti neispravni senzor tlaka gume.