Razina upravljivosti je drugačija – Zašto mi automobil vibrira?

Simptomi: Vibracija ili njihanje

automobil uređivač vibracija njihanje savjeti

automobil uređivač vibracija njihanje savjeti

Dijagnoza: Pneumatici nisu izbalansirani ili postoji kvar na sustavu upravljanja i ovjesa
  • Pneumatici koji nisu izbalansirani mogu prouzročiti vibracije zbog kojih se vozač može umoriti, pneumatici prerano istrošiti ili neujednačeno trošiti, a može doći i do nepotrebnog trošenja i habanja ovjesa vozila.

 

Rješenja i savjeti
  • Rješenje može biti jednostavno, primjerice ponovno balansiranje pneaumatika.
  • Možda će treba i popraviti sustav upravljanja ili ovjesa.
  • Posjetite vulkanizera čim osjetite i najmanje vibracije ili njihanje.
  • Ako ponovnim balansiranjem ne nestanu vibracije, neka vam stručnjak provjeri geometriju i/ili sastavne dijelove sustava ovjesa.
  • Pneumatike treba izbalansirati kada ih prvi put postavite na kotače ili kada ih ponovo postavite nakon popravka.

 Simptomi: Vučenje u jednu stranu ili loš odaziv pri zakretanju

automobil uređivač infografika vučenje u stranu upravljanje savjeti

automobil uređivač infografika vučenje u stranu upravljanje savjeti

Dijagnoza 1: Loša geometrija

Neujednačeno trošenje prednjeg ili stražnjeg pneumatika znači da vam je potrebno namještanje geometrije.

Rješenje:

Danas su mnoga vozila opremljena stražnjim ovjesima koji se mogu prilagoditi za namještanje geometrije.

Ako je to slučaj, na vašem vozilu možda treba namjestiti geometriju na „prednjoj strani” ili na „četiri kotača”, ovisno o simptomima. Posjetite distributera pneumatika radi pregleda.

Simptomi: Loša upravljivost

automobil uređivač infografika loša upravljivost savjeti

automobil uređivač infografika loša upravljivost savjeti

Dijagnoza: oštećenje pneumatika koje treba popraviti
  • Većinu probušenih dijelova prouzročenih čavlima ili rezova do 6,4 mm na gazećem sloju može popraviti vulkanizer primjenom industrijski odobrenih postupaka.
  • Popravak koji uključuje samo krpanje rupa na kotaču nije pouzdan i opasan je zato što nakon toga treba provjeriti ima li probušenih dijelova u unutrašnjosti pneumatika.

 

Rješenje:
  • Pravilan popravak radijalnog pneumatika (većine pneumatika) uključuje postavljanje gumene zakrpe na unutarnju oblogu pneumatika i punjenje pneumatika gumom.
  • Ne pokušavajte popraviti pneumatike kada je probijeno više od 6,4 mm gazećeg sloja ili ako je probijen bilo koji dio bočne stijenke. Također, ne nosite pneumatike na popravak ako su istrošeni ispod 1,59 mm dubine gazećeg sloja.
  •  Zamijenite oštećeni pneumatik rezervnim – ali prvo provjerite bočnu stijenku rezervnog pneumatika i utvrdite jesu li parametri tlaka napuhavanja, brzine i ograničenja kilometraže ispravni. Odvezite vozilo na pregled vulkanizeru.

 

Treba vam dodatna pomoć?