r3a1 header def

Što ako mi pukne guma?

Preporuke i savjeti za automobilske, SUV i kombi gume

Ako vam pukne guma, razlozi mogu biti mnogobrojni. Često do pražnjenja gume dolazi zato što se guma probušila ili ako dođe do oštećenja bočne stijenke gume, ali razlog može biti i propuštanje na ventilu, kapici ventila ili čak kotaču. Što trebate učiniti ako vam pukne guma?

Kako ću znati da mi je guma pukla zato što se probušila?

Pukla guma može biti posljedica probušene gume. Gumu može probušiti čavao, oštri strani predmet ako prijeđete preko njega ili udarac bočnom stijenkom o nešto ili propuštanje na ventilu.

Ovo su neki od znakova da vam se guma probušila:

● otežano ili teško okretanje kola upravljača
● vučenje u stranu pri malim brzinama
● konstantno vučenje u jednom smjeru
● veća buka koja se čuje s gume koja se probušila
● upozorenje koje emitira sustav za nadzor tlaka u gumama
● automobil ne stoji ravno
● guma izgleda deformirano.

46129044 m

U tom vam slučaju preporučujemo da zamijenite gumu (ili zatražite da vam je zamijene) i pokažete je vulkanizeru.

Je li vožnja sigurno voziti nakon što pukne guma?

Ne. Ako se guma probuši, neovisno o veličini rupe, mora je provjeriti vulkanizer. Nije sigurno ponovno napumpati gume jer postoji opasnost od ponovnog pucanja i brzog pražnjenja gume. Ako vozite s oštećenom gumom, možete dovesti sebe, putnike u svom vozilu i ostale sudionike u prometu u opasnost jer se automobil možda neće normalno ponašati i guma može puknuti.

map search desktop

Pronađite distributere pneumatika u blizini u tren oka

Traži po
Adresa, grad ili poštanski broj
Automobil
  • Automobil
  • Motocikl
Pronađi me
traži
Pet najvažnijih gradova u Hrvatskoj

Oštećenje bočne stijenke gume

Manja oštećenja gazećeg sloja, podalje od ramenog dijela i bočne stijenke gume, često se mogu popraviti.

Ali kad guma pukne ili dođe do kidanja na nekom mjestu na ili pored bočne stijenke, popravci nisu mogući. U takvim slučajevima, a kako bi se osiguralo da guma bude prikladna za ponovnu upotrebu, nužan je popravak bočne stijenke, koji se još naziva veliki popravak, kojim će se bočna stijenka dovoljno pojačati, a opet ostati fleksibilna. Takve vrste popravaka često nisu isplative za automobilske gume i puno prodavač guma nema potrebnu opremu za izvođenje takvog popravka.

Stoga je bolje da gumu zamijenite novom. Popravke automobilskih guma smiju obavljati isključivo stručno osposobljeni tehničari. Ovlaštena radionica za popravak može odbiti popraviti vaše gume iz više razloga, primjerice ako sumnjaju da ste vozili s premalo napumpanim gumama.

Postoje i drugi brojni razlozi zbog kojih se guma možda neće moći popraviti. Ako uočite nešto od navedenog, vaša guma nije prikladna za popravak i odmah je treba zamijeniti:

● dubina gazećeg sloja manja je od 1,6 mm na središnjem dijelu ¾ širine gazećeg sloja
● vidljivo je oštećen ili oslabljen rubni dio ili konstrukcija gume, uključujući unutarnju koroziju koju uzrokuje vlaga koja ulazi kroz porezotine
● guma je dotrajala
● guma je ranije više puta pukla.

Pukla mi je guma, a nije probušena ni oštećena

U tom slučaju možda pušta negdje na ventilu ili kotaču, ili niste redovno održavali gume. Normalno je da s vremenom tlak u gumama padne. U okviru redovnog pregleda, povremeno možete nadopuniti gume ako tlak ne padne toliko da dovede do oštećenja gume.

Preporučujemo vam da tlak u gumama provjeravate najmanje jednom mjesečno i prije svakog odlaska na dulji put. Takvim pregledima utvrdit će se i koliko se razina tlaka u gumama spušta, što će možda biti potrebno dodatno istražiti.

unnamed 2

Međutim, ako se tlak u gumama ne kontrolira, s vremenom može doći do naglog pada i premale napumpanosti guma, što može biti opasno iz više razloga:

● Ako su gume premalo napumpane, skraćuje se vijek trajanja gazećeg sloja i povećava brzina trošenja općenito, ali posebice na vanjskim rubovima (ili ramenima) gume.
● Ako su gume premalo napumpane, mogu se previše savijati i zagrijavati, što dovodi do bržeg trošenja gume ali i oslabljivanja same strukture gume.
● Prenizak tlak u gumama može utjecati na upravljivost i performanse, primjerice u slučaju naglog kočenja, posebice po mokrom.
● Ako je tlak u gumama prenizak, povećava se potrošnja goriva i otpor kotrljanja gume, što znači češći odlazak u servis i veće troškove.

Kako bi se ti problemi izbjegli, važno je da redovno provjeravate tlak u gumama, neovisno o tipu vozila koje vozite.

Na kojim se gumama može spriječiti puknuće?

Michelin gume s tehnologijom Selfseal® sprječavaju smanjenje tlaka u gumama uslijed puknuća na gazećem sloju i odmah zabrtvljuju svaki proboj gazećeg sloja promjera manjeg od 6 mm. Tako je guma određeno vrijeme zaštićena i može se na vrijeme popraviti.

Gume MICHELIN ZP prepoznatljive su po logotipu ZP na bočnoj stijenci. Imaju pojačanu bočnu stijenku koja kraće vrijeme može podnijeti veće opterećenje uslijed gubitka tlaka u gumama.

S gumama MICHELIN ZP možete nastaviti s vožnjom, ali vozeći maksimalnom brzinom od 50 milja/h i na maksimalnu udaljenost od 50 milja do najbližeg vulkanizera na zamjenu ili popravak gume. Ako je puklo više guma, vozač se odmah mora zaustaviti.

Saznajte više o runflat gumama.

Upotrebljavate nepodržani mrežni preglednik
Upotrebljavate preglednik koji ovo mrežno mjesto ne podržava. To znači da neke funkcionalnosti neće raditi kako je predviđeno. To može dovesti i do neobičnih pojava tijekom pregledavanja. Koristite ili ažurirajte/instalirajte jedan od sljedećih preglednika kako biste u potpunosti mogli iskoristiti prednosti ovog mrežnog mjesta