img mich crossclimate2 wet compositing 20210323 nj

Montiranje guma na vaš auto

Preporuke i savjeti za automobilske, SUV i kombi gume

Kad kupujete nove gume za svoj auto ili u slučaju da vam pukne guma (s kojom neminovno dolazi do njezinog ispuštanja) samo su neki od slučajeva kad ćete morati zatražiti stručnu pomoć i otići u specijaliziranu radionicu da vam montiraju nove gume na kotače,

Premda je montiranje guma kod kuće tehnički izvedivo, sigurnije je i brže ako to prepustite profesionalcima. Za montiranje novih guma na kotače preporučujemo vam odlazak u radionicu gdje su tehničari stručnjaci za montiranje guma, prije svega zato što nepravilno montirane gume mogu uzrokovati oštećenja i poteškoće pri vožnji.

Ovdje ćemo opisati postupak montaže u radionici kako biste bolje razumjeli od kojih se sve koraka sastoji zamjena gume.

tiresealant 1

Kako zamijeniti gumu

1. korak: Demontaža guma

Kad dođete u radionicu, tehničar će započeti s montiranjem guma. Za početak će podići vaš auto s pomoću hidrauličke dizalice tako da sva četiri kotača budu podignuta s tla.

2. korak: Skidanje matica kotača

Nakon toga treba odvrnuti matice ili ukrasne matice. One se nalaze odmah ispod kapice glavčine. Obično su okrugla ili šesterokutna oblika, a lako se mogu otpustiti primjenom sile i guranjem u smjeru suprotnom od smjera kazaljke na satu. 

3. korak: Uklanjanje guma

Nakon ispuštanja tlaka i odvrtanja i uklanjanja umetka ventila, stare se gume mogu ukloniti s naplatka kotača. Tehničar će vjerojatno za to upotrijebiti profesionalni alat ili hvataljke za gume, uz pomoću kojeg može bez oštećenja kotača i drugih nastavaka ukloniti gumu. 

4. korak: Montiranje novih guma

Nakon demontaže starih guma, tehničar mora provjeriti stanje naplatka i pregledati ima li hrđe i/ili znakova istrošenosti ili habanja. Nakon što izvrši sve kontrole i provjeri odgovara li širina gume naplatku kotača, montirat će gume. Na auto se mogu montirati gume sa ili bez zračnice. Struktura obje vrste vrlo je slična, jedina je razlika što one bez zračnice nemaju unutarnju zračnicu za zadržavanje zraka pod tlakom. Umjesto toga, naplatak i guma formiraju zračni spremnik za zadržavanje zraka.

Nakon što odaberete vrstu guma (one bez zračnice odabiru se češće), a prije postavljanja novog kotača, vulkanizer će provjeriti jesu li profili gazećeg sloja okrenuti u pravom smjeru prije nego što upotrijebi hvataljke za postavljanje gume na kotač. Potom će uz pomoć produžnog crijeva radi sigurnosti napumpati gumu ili gume na ispravnu vrijednost tlaka.

fitting tires 1

5. korak: Završne provjere

Tehničar će provjeriti ima li na starim gumama znakova neravnomjernog trošenja na profilu gazećeg sloja jer loše centrirani ili balansirani kotači mogu uzrokovati preuranjeno trošenje gazećeg sloja. Ako takvi znakovi postoje, tehničar može promijeniti geometriju osovine na vozilu kako bi bila u ispravnom položaju ili pravilno balansirati kotač kako bi se osigurala ravnomjerna raspodjela težine.

6. korak: Skidanje auta s dizalice

Prije montiranja novih guma i naplataka s kotačima na auto mehaničar će provjeriti jesu li nove gume pravilno montirane. Ako imate usmjerene gume, njih treba postaviti u ispravnom smjeru kako bi se osigurale maksimalne performanse. Nakon provjere i pravilne montaže, oznaka sa strelicom na bočnoj stijenci gume mora biti okrenuta u smjeru okretanja kotača.

Nakon montiranja gume na vozilo matice kotača prvo se zatežu ručno, prije nego što se auto spusti na tlo, a potom se zatežu profesionalnim alatom koji se zove momentni ključ. Nakon toga se možete vratiti na cestu! 

map search desktop

Pronađite distributere pneumatika u blizini u tren oka

Traži po
Adresa, grad ili poštanski broj
Automobil
  • Automobil
  • Motocikl
Pronađi me
traži
Pet najvažnijih gradova u Hrvatskoj

Često postavljana pitanja:

Koliko košta montaža guma?

Cijena montaže novih guma različita je i ovisi o tome gdje se nalazite te dimenzijama i uvjetima za montažu guma. Primjerice, o tome montirate li više guma ili samo jednu nakon što vam je pukla. Cijena također može ovisiti o tome kupujete li gume kod trgovca i tamo ih montirate ili ste ih kupili negdje drugdje. 

Koliko traje sama zamjena guma?

Od rupa na cesti do prelaska preko čavla, puknute gume, svaki vozač jednom se susretne s nekim od tih okolnosti. Premda je najbolje otići kod profesionalca na zamjenu guma, ako zaglavite uvijek možete montirati rezervnu gumu ili upotrijebiti sprej za brtvljenje gume kao privremeno rješenje i zatim se odvesti u radionicu na pregled ili zamjenu gume koja je pukla.

Ovisno o tome koliko ste sigurni u sebe, puknutu gumu možete zamijeniti rezervnom za manje od 30 minuta, ali ne žurite i provjerite svaki korak. Imajte na umu da zahvat možete obaviti samo na sigurnom, dopuštenom mjestu i da se vozilo i dizalica moraju nalaziti na stabilnoj podlozi, kotači moraju biti podloženi, parkirna kočnica uključena i vozilo mora biti u brzini (ili parkirnom položaju ako ima automatski mjenjač) kako ne bi došlo do kretanja. Isto tako, vrijednost tlaka u rezervnoj gumi mora biti ispravna. Važno je redovno provjeravati tlak u rezervnoj gumi, prilikom svakog sigurnosnog pregleda kod vulkanizera. Ako to radite prvi put i niste sigurni u sebe, najbolje bi bilo da postupak zamjene gume obavljate na sigurnom mjestu, primjerice na parkiranom vozilu kod kuće u dvorištu.

Prije kretanja na put obavezno provjerite imate li sve što vam je potrebno za zamjenu rezervne gume za svaki slučaj. Većina opreme isporučuje se s vozilom, ali u prtljažnik možete staviti i druge korisne dodatke za širok raspon potencijalno hitnih situacija, primjerice baterijsku svjetiljku ili komplet za popravak gume. 

Koliko kilometara možete prijeći s montiranom rezervnom gumom?

To ovisi o tome koju vrstu rezervne gume imate u vozilu. Obično te gume nisu dizajnirane za dugoročnu upotrebu ili za upotrebu pri posebno velikim brzinama. Na nekim modelima auta ima prostora samo za manje rezervne gume, a brzina ne smije prelaziti 80 km/h jer je trakcija takvih kotača manja i teško se upravlja vozilom s tim gumama u lošim vremenskim uvjetima. Imajte na umu da rezervna guma također može biti drugačija od drugih na vašem autu (zimske/ljetne).

Nakon montaže rezervne gume, otiđite kod vulkanizera što prije kako biste provjerili je li kotač siguran i kako bi vam provjerio oštećenu gumu. Ako se radi o privremenoj rezervnoj gumi koja je manja, morate se pridržavati uputa za upotrebu iz korisničkog priručnika vozila. Ali u pravilu biste trebali otići u radionicu čim prije na kompletni pregled i kako bi vam zamijenili praznu gumu novom.

Kad treba zamijeniti gume na autu?

Preporučujemo vam zamjenu guma nakon 10 godina. Međutim, ako primijetite da je guma oštećena ili je dosegla zakonom propisanu graničnu vrijednost istrošenosti gazećeg sloja, morate je zamijeniti. 
Uvriježeno je pravilo da se gume moraju provjeriti kod vulkanizera svakih 5 – 6 godina.

Other related articles

Upotrebljavate nepodržani mrežni preglednik
Upotrebljavate preglednik koji ovo mrežno mjesto ne podržava. To znači da neke funkcionalnosti neće raditi kako je predviđeno. To može dovesti i do neobičnih pojava tijekom pregledavanja. Koristite ili ažurirajte/instalirajte jedan od sljedećih preglednika kako biste u potpunosti mogli iskoristiti prednosti ovog mrežnog mjesta