Gazeći sloj pneumatika izgleda istrošeno

Simptom: Istrošenost na oba ruba

automobil uređivač istrošenost oba ruba savjeti

automobil uređivač istrošenost oba ruba savjeti

Dijagnoza: Nedovoljna napuhanost
  • Smanjuje radni vijek gazećeg sloja zbog povećanog trošenja gazećeg sloja na vanjskim rubovima (ili ramenima) pneumatika.
  • Stvara prekomjernu toplinu, čime se smanjuje trajnost pneumatika i može dovesti do kvara pneumatika.
  • Zbog povećanog otpora kotrljanja troši se više goriva.

Rješenje:

Napušite pneumatike do primjerene vrijednosti tlaka zraka (vrijednost u barima: prema mjerenju mjerača tlaka zraka).

Da biste saznali koji je primjeren tlak zraka, pogledajte korisnički priručnik vozila ili potražite preporučenu vrijednost u barima na naljepnici na vratima.

 

Simptom: istrošenost na sredini i prekomjerna istrošenost

automobil uređivač istrošenost na sredini savjeti

automobil uređivač istrošenost na sredini savjeti

Dijagnoza: Prekomjerno napumpan
  • Središte gaznog sloja nosi najviše opterećenja i troši se brže od vanjskih rubova.
  • Da biste to spriječili, uvijek provjerite pneumatike kada su hladni, prije nego što upotrijebite vozilo (i pneumatike) ili najmanje tri sata nakon toga.
     
Rješenje:

Odzračite pneumatike koristeći se mjeračem tlaka u pneumaticima dok se očitanje tlaka zraka ne bude podudaralo s vrijednošću u barima koju preporučuje proizvođač.

Da biste saznali koji je primjeren tlak zraka, pogledajte priručnik za vlasnika vozila ili nađite preporučenu vrijednost u barima na naljepnici na vratima.

Simptom: Neujednačeno trošenje

automobil uređivač infografika neujednačenotrošenje savjeti

automobil uređivač infografika neujednačenotrošenje savjeti

Dijagnoza 1: Loša geometrija

Neujednačeno trošenje prednjeg ili stražnjeg pneumatika znači da vam je potrebno namještanje geometrije.

Rješenje:

Danas su mnoga vozila opremljena stražnjim ovjesima koji se mogu prilagoditi za namještanje geometrije. Ako je to slučaj, na vašem vozilu možda treba namjestiti geometriju na „prednjoj strani” ili na „četiri kotača”, ovisno o simptomima. Posjetite distributera pneumatika radi pregleda.
Više o geometriji 

 

Dijagnoza 2: Problem previše napuhanih pneumatika
  • Sredina gazećeg sloja nosi najviše opterećenja i troši se brže od vanjskih rubova.
  • Da biste to spriječili, uvijek provjeravajte pneumatike dok su hladni, prije nego što upotrijebite vozilo (i pneumatike) ili najmanje tri sata nakon toga.

 

Rješenje:

Odzračite pneumatike koristeći se mjeračem tlaka u pneumaticima dok se očitanje tlaka zraka ne bude podudaralo s vrijednošću u barima koju preporučuje proizvođač. Da biste saznali koji je primjeren tlak zraka, pogledajte korisnički priručnik vozila ili potražite preporučenu vrijednost u barima na naljepnici na vratima.

 

Simptom: Savijeni rubovi

automobil uređivač infografika savijeni rubovi savjeti

automobil uređivač infografika savijeni rubovi savjeti

Dijagnoza 1: Loša geometrija

Neujednačeno trošenje prednjeg ili stražnjeg pneumatika znači da vam je potrebno namještanje geometrije.

Rješenje:

Danas su mnoga vozila opremljena stražnjim ovjesima koji se mogu prilagoditi za namještanje geometrije. Ako je to slučaj, na vašem vozilu možda treba namjestiti geometriju na „prednjoj strani” ili na „četiri kotača”, ovisno o simptomima. Posjetite distributera pneumatika radi pregleda.
Više o geometriji

Dijagnoza 2: Problem previše napuhanih pneumatika
  • Sredina gazećeg sloja nosi najviše opterećenja i troši se brže od vanjskih rubova.
  • Da biste to spriječili, uvijek provjeravajte pneumatike dok su hladni, prije nego što upotrijebite vozilo (i pneumatike) ili najmanje tri sata nakon toga.
Rješenje:

Odzračite pneumatike koristeći se mjeračem tlaka u pneumaticima dok se očitanje tlaka zraka ne bude podudaralo s vrijednošću u barima koju preporučuje proizvođač. Da biste saznali koji je primjeren tlak zraka, pogledajte korisnički priručnik vozila ili potražite preporučenu vrijednost u barima na naljepnici na vratima.

Većinu probušenih dijelova prouzročenih čavlima ili rezova do 6,4 mm na gazećem sloju može popraviti vulkanizer primjenom industrijski odobrenih postupaka.

Popravak koji uključuje samo krpanje rupa na kotaču nije pouzdan i opasan je zato što nakon toga treba provjeriti ima li probušenih dijelova u unutrašnjosti pneumatika.

 

 

Simptom: Nazubljeni rubovi i neravnomjerna istrošenost rebara gazećeg sloja

automobil uređivač infografika nazubljeni savjeti

automobil uređivač infografika nazubljeni savjeti

Dijagnoza: Pogrešna geometrija kotača

Ako geometrija vozila nije pravilno namještena, rubovi gazećeg sloja izgledaju nazubljeno ili su rebra neravnomjerno istrošena. To nastaje zbog neujednačenog trljanja o kolnik.

Rješenje

Najvjerojatnije treba ispraviti zakret ili zatur pneumatika na automobilu. Posjetite vulkanizera radi pregleda.

Simptom: Šteta

automobil uređivač infografika oštećenje savjeti

automobil uređivač infografika oštećenje savjeti

Dijagnoza: oštećenje pneumatika koje treba popraviti
  • Većinu probušenih dijelova prouzročenih čavlima ili rezova do 6,4 mm na gazećem sloju može popraviti vulkanizer primjenom industrijski odobrenih postupaka.
  • Popravak koji uključuje samo krpanje rupa na kotaču nije pouzdan i opasan je zato što nakon toga treba provjeriti ima li probušenih dijelova u unutrašnjosti pneumatika.

 

Rješenje
  • Pravilan popravak radijalnog pneumatika (većine pneumatika) uključuje postavljanje gumene zakrpe na unutarnju oblogu pneumatika i punjenje pneumatika gumom.
  • Ne pokušavajte popraviti pneumatike kada je probijeno više od 6,4 mm gazećeg sloja ili ako je probijen bilo koji dio bočne stijenke. Također, ne nosite pneumatike na popravak ako su istrošeni ispod 1,59 mm dubine gazećeg sloja.
  • Zamijenite oštećeni pneumatik rezervnim – ali prvo provjerite bočnu stijenku rezervnog pneumatika i utvrdite jesu li parametri tlaka napuhavanja, brzine i ograničenja kilometraže ispravni. Odvezite vozilo na pregled vulkanizeru.

Simptom: Crtica preko gazećeg sloja

automobil uređivač infografika crtica preko savjeti

automobil uređivač infografika crtica preko savjeti

Dijagnoza: Istrošeni pneumatici
  • Svi pneumatici imaju crtice pokazivača istrošenosti gazećeg sloja na 1,59 mm preostalog gazećeg sloja.
  • Kada se gazeći sloj istroši do 1,59 mm ili kada možete vidjeti crtice indikatora istrošenosti gazećeg sloja na bilo kojem dijelu pneumatika, pneumatik je istrošen i treba ga zamijeniti.

 

Rješenje:

Odvezite vozilo vulkanizeru radi pregleda i neka stručnjak izmjeri preostali gazeći sloj mjeračem dubine gazećeg sloja.

 

Treba vam dodatna pomoć?