PNEUMATICIPNEUMATICI SAVJETSAVJET DISTRIBUTERIDISTRIBUTERI

Vodič za održavanje

Neprijatelji pneumatika

Michelin 18 svi 2010

Neprijatelji pneumatika

Postoje tri glavna neprijatelja pneumatika: fizički, vanjski i ljudski faktor. Uobičajeni neprijatelji su i: tlak napuhavanja, razni predmeti na cesti, dubina pneumatika, vremenski uvjeti, neodržavanje, nepravilno opterećenje, neprikladna brzina itd.  Sa toliko neprijatelja koji prijete pneumaticima, gotovo je nemoguće točno predvidjeti vijek trajanja pneumatika. Michelin pneumatici dizajnirani su za prelazak tisuća više milja. Ako se pravilno ne održavaju brže će se trošiti i oštetiti, a možda će postati i nesigurni za vožnju.

Ukratko o tri glavna neprijatelja pneumatika:

Fizički faktor


Ljudski faktor

  • Neredovito kontroliranje istrošenosti i oštećenja pneumatika.
  • Neodržavanje ispravne vrijednosti tlaka u pneumaticima:
  • Premalo napuhani pneumatici
  • Previše napuhani pneumatici.
  • Ponovno napuhavanje pneumatika nakon vožnje s praznim ili jako ispuhanim pneumatikom.
  • Neredovita kontrola dubine gazećeg sloja.
  • Pneumatici nisu zamijenjeni nakon dosezanja zakonom propisane minimalne dubine gazećeg sloja.
  • Korištenje rezervnog kotača različitih dimenzija pri brzinama većim od 50 m/h.
  • Neprimjećivanje promjena u dinamičkim performansama, poput gubitka tlaka, buke ili vibracija.
  • Kombiniranje različitih vrsta pneumatika.
  • Pneumatik nije pregledao vulkanizer
  • Pneumatik nije odmah pregledan nakon snažnog udarca.
  • Stil vožnje.
  • Stambene prikolice i prikolice:
  • Korištenje pneumatika različitih vrsta i dimenzija.
  • Pneumatici na prikolici i stambenoj prikolici nisi napuhani na višu vrijednost tlaka.
  • Prilikom vuče: stražnji pneumatik na vozilu koji vuče nije jače napuhan.
  • Prilikom zamjene pneumatika bez zračnica (tubeless) nije zamijenjen ventil pneumatika.
  • Popravci pneumatika obavljaju se kod kuće umjesto kod vulkanizera.
  • Stalno sami obavljate popravke i ne odlazite kod vulkanizera.
  • Privremena rješenja smatrate trajnim rješenjima.
  • Korištenje pneumatika na oštećenim, iskrivljenim kotačima ili kotačima na kojima su napravljene preinake.
  • Korištenje neusklađenih dimenzija kotača i naplatka.
  • Sami skidate i/ili postavljate pneumatika umjesto da to za vas učini vulkanizer.
  • Pneumatici se ne balansiraju nakon postavljanja ili zamjene.
  • Postavljanje pneumatika čija oznaka brzine i indeks opterećenja nisu najmanje jednaki ili veći od onih pneumatika koje je proizvođač tvornički postavio na vozilo.
  • Korištenje neodobrenih brtvila.
  • Korištenje ljetnih pneumatika po hladnom, zimskom vremenu.
  • Nepravilno skladištenje i rotacija pneumatika

Vanjski faktor

  • Ekstremne temperature.
  • Kiša, led, snijeg.
  • Ulje i mast.

PRONAĐITE ODG. MICHELIN PNEUMATIKE

Preporuku za pneumatike dobivate unosom detalja o vozilu ili veličini pneumatika i vaših potreba.

Članci koje ste vi nedavno pregledali

Još nema nedavno pregledanih članaka

  • AUTOMOBIL
  • SUV - 4X4
  • KOMBI - KUĆA NA KOTAČIMA
Loader