PNEUMATICIPNEUMATICI SAVJETSAVJET DISTRIBUTERIDISTRIBUTERI

Vodič za održavanje

Akvaplaning je stvarna, a ipak nevidljiva opasnost

Michelin 23 lip 2011

Kako spriječiti ili smanjiti akvaplaning

Do akvaplaninga ili hidroplaninga dolazi kad se ne može ukloniti voda između pneumatika i površine ceste. Voda se nakuplja ispre pneumatika sve dok tlak vode ne postane veći od tlaka u pneumaticima uslijed čega pneumatici gube kontakt s površinom ceste. Ovaj gubitak prianjanja na tlo uzrokuje proklizavanje kotača i onemogućava reagiranje upravljača, kočnica ili ubrzavanje. Kao rezultat toga, vozilo počinje gubiti kontrolu, proklizavati ili se okretati. A to je potencijalno opasna situacija.

Kako spriječiti ili smanjiti akvaplaning

  • Redovito provjeravajte napuhanost pneumatika.
    Nedovoljan tlak povećava opasnost od akvaplaninga. Ako je tlak u pneumaticima 30% manji od preporučene vrijednosti tlaka postoji velika opasnost od akvaplaninga.
  • Provjeravajte istrošenost pneumatika i dubinu gazećeg profila.
    Što je veća preostala dubina gazećeg profila to se više vode može raspršiti, što smanjuje opasnost od akvaplaninga.
  • Smanjite brzinu.
    Dodatno smanjite brzinu kad se počnete približavati lokvama vode.

Što uzrokuje akvaplaning?


Uslijed prisutnosti previše vode vaše vozilo može izgubiti kontakt s površinom ceste. Pneumatik koji se relativno brzo kreće preko naplavljene površine gura vodu ispred sebe. Udaranje gazećeg sloja o vodu ispred dodirne površine pneumatika s tlom povećava tlak vode. Ako taj tlak postane veći od tlaka u pneumatiku na površini ceste, pneumatik više ne može odbijati vodu i podiže se s površine ceste. Što je voda dublja i brzina vozila veća, to je intenzivnija ova pojava, što s vremenom može ugroziti držanje ceste. Za ispravne performanse pneumatika na mokrim površinama prvo se mora raspršiti voda i dobiti suha dodirna površina.

Broj utora u odnosu na količinu vode

Nasreću, većina nezgoda zbog akvaplaninga može se izbjeći dodavanjem utora na gazeći sloj i posebnim oblikovanjem dodirne površine s tlom. Međutim, kako se gazeći sloj pneumatika troši, njegova sposobnost otpornosti na akvaplaning se smanjuje. Što je voda dublja, to će prije kotači početi proklizavati.

Sustav protiv proklizavanja: optimalno držanje ceste


Kad ima duboke vode na cesti, većina pneumatika ne može izbjeći akvaplaning. Odsad imate više šanse za siguran prolazak kroz lokve i optimalno prianjanje na tlo zahvaljujući Michelin tehnologijama poput sustava protiv proklizavanja. Prisutan na pneumaticima poput MICHELIN Pilot Sport 3, ovaj sustav osigurava optimalne performanse na mokrim površinama. Posebno oblikovana, zaobljena ramena pneumatika MICHELIN Pilot Sport 3 omogućuje prolazak kroz vodu i izbjegavanje akvaplaninga, a bez smanjenja dodirne površine pneumatika s tlom.

PRONAĐITE ODG. MICHELIN PNEUMATIKE

Preporuku za pneumatike dobivate unosom detalja o vozilu ili veličini pneumatika i vaših potreba.

Članci koje ste vi nedavno pregledali

Još nema nedavno pregledanih članaka

  • AUTOMOBIL
  • SUV - 4X4
  • KOMBI - KUĆA NA KOTAČIMA
Loader