PNEUMATICIPNEUMATICI SAVJETSAVJET DISTRIBUTERIDISTRIBUTERI

Vodič za kupnju

Kad moram zamijeniti svoje pneumatike?

Michelin 18 svi 2010

Kad moram zamijeniti svoje pneumatike?

Ako redovito pregledavate vaše pneumatike trajat će duže

Bilo bi dobro da svaki tjedan provjeravate dubinu gazećeg sloja i stanje vaših pneumatika, tlak u pneumaticima i oštećenja na bočnim stijenkama, kao i sve ostale tragove nepravilnog trošenja. Ako niste sigurni potražite savjet vulkanizera koji će vam reći je li pneumatik prikladan za daljnju upotrebu.

Šest razloga za zamjenu pneumatika

Dolje smo naveli šest glavnih razloga zbog kojih biste ozbiljno trebali razmisliti o zamjeni vaših pneumatika. U nekim situacijama pneumatik se može popraviti. Popravku Michelin pneumatika treba prethoditi detaljan pregled svih područja pneumatika, s unutarnje i vanjske strane, od strane obučenog stručnjaka. Skidanje pneumatika s kotača je nužno jer unutarnja oštećenja nisu vidljiva dok se pneumatik nalazi na kotaču.

1. Ako vam pneumatik pukne

Moderni pneumatici vrlo su otporni i dobro se ponašaju u većini situacija. Ali uvijek može doći do puknuća. Nakon puknuća, vulkanizer mora pregledati vaš pneumatik kako bi provjerio ima li eventualnih, skrivenih oštećenja zbog kojih se vaš pneumatik neće moći popraviti.

Sigurnosne mjere koje treba poduzeti u slučaju puknuća u pokretu:

  • Uvijek mislite na vlastitu sigurnost i sigurnost vaših putnika i zaustavite vozilo na sigurnom mjestu
  • Uključite parkirnu kočnicu
  • Isključite motor i stavite u niži stupanj prijenosa
  • Uključite svjetla upozorenja
  • Obucite žuti, reflektirajući zaštitni prsluk
  • Postavite zaštitni trokut pored ceste, na 100 m iza automobil

Vaša sigurnost je uvijek na prvom mjestu! Korisni savjeti za zamjenu probušenog pneumatika

  • Obucite zaštitne rukavice
  • U prtljažniku uvijek nosite vreću za smeće za slučaj da je pneumatik kojeg treba zamijeniti uprljan blatom!
  • Dizalicu stavite na tvrdu podlogu ako je tlo mekano— jer će dizalica u protivnom propadati u tlo.
  • Ako je moguće, malo podmažite navoje matica kotača za lakše skidanje (vazelinom ili čak kremom za ruke u slučaju nužde).
  • Nakon zamjene pneumatik možda neće biti dovoljno napuhan pa nemojte voziti prebrzo
  • Posjetite najbližu benzinsku crpku i napumpajte pneumatik na ispravnu vrijednost tlaka
  • Neispravno zategnute matice kotača mogu oštetiti disk kočnice ili pričvrsni sustav kotača
  • Upotrijebite moment ključ kako biste bili sigurni da su matice zategnute na propisani zatezni moment.
Ako nemate moment ključ, ili ako ste matice zategnuli rukom, otiđite kod vulkanizera da on provjeri pneumatik. Tako ćete biti sigurni da su matice zategnute na propisani zatezni moment.
Ako su matice kotača pravilno zategnute lakše će se i skidati.

2. Kad se vaši pneumatici istroše do zakonski propisane granice istrošenosti

Bilo bi dobro da redovito provjeravate istrošenost vaših pneumatika. Ali kako? Evo jednostavnog načina kako ćete provjeriti jesu li vaši pneumatici istrošeni.

Legal limit

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Michelinko na rubnom dijelu pneumatika pokazuje mjesto na kojem se nalaze indikatori istrošenosti gazećeg sloja koji su smješteni u svim glavnim utorima gazećeg sloja. Ti indikatori male su izbočine na dnu utora profila gazećeg sloja.

Kad površina gume gazećeg sloja dođe u ravninu s tim izbočinama, dubina profila pneumatika je vjerojatnu blizu zakonski propisane granice od 1,6 mm. Nakon dosezanja te granice pneumatici više nisu sigurni za vožnju, a vožnja s takvim pneumaticima kažnjiva je zakonom.

Čak i ako je preostala dubina gazećeg sloja veća od 1,6 mm, morate svoj stil vožnje prilagoditi vanjskim uvjetima, osobito na mokrim cestama.
Indikatori istrošenosti zimskih pneumatika nalaze se na 4 mm (samo u nekim Europskim državama)

Srednji indikator trošenja profila označava preostalu dubinu od 4 mm. Zahvaljujući MICHELIN 3D ripnama na punoj dubini profila, pneumatik zadržava svoje zimske performanse ispod ovog indikatora.

 

 

3. Ako se na vašim pneumaticima pojave tragovi starenja

Pneumatici nemaju određeni vijek trajanja dok nisu u upotrebi. Nije važno kad su proizvedeni. Pneumatici stare i dok se ne koriste. Ili ako se povremeno koriste. Mnogo faktora utječe na vijek trajanja pneumatika, poput temperature, održavanja, uvjeta skladištenja i upotrebe, opterećenja, brzine, tlaka i stila vožnje. Svi ti uvjeti utječu na vijek trajanja vaših pneumatika.

Redovito provjeravajte vaše pneumatike

Iz tog razloga Michelin preporučuje svim vozačima da redovito provjeravaju sve vanjske znakove zamora materijala ili starenja pneumatika. To uključuje napukline na gumi na vanjskom dijelu gazećeg sloja, ramenom dijelu, na strani karkase, iskrivljenja i slično. Prekomjerno starenje pneumatika može uzrokovati gubitak prianjanja na tlo. Michelin preporučuje i redovitu kontrolu svih pneumatika, uključujući rezervni kotač, kod vulkanizera. Vulkanizer će vam najbolje reći je li sigurno daljnje korištenje pneumatika.

Što je to točno prestaro? Ispitivanje nakon pet godina

Nakon pet ili više godina korištenja pneumatike morate temeljito pregledavati najmanje jednom godišnje. Po potrebi slijedite preporuke proizvođača vozila vezano uz zamjenu tvornički postavljenih pneumatika. Kao mjeru opreza, a ako pneumatici nisu zamijenjeni 10 godina od datuma njihove proizvodnje (pogledajte kako se čitaju oznake na bočnim stijenkama), Michelin preporučuje njihovu zamjenu. Čak i ako se čini da se mogu koristiti i ako nisu istrošene do indikatora istrošenosti.

Damaged tyre

4. Ako je vaš pneumatik oštećen

Vaš pneumatik može se ozbiljno oštetiti u slučaju udarca u neki tvrdi predmet na cesti, poput ruba pločnika, rupe na cesti ili nekog oštrog predmeta. Sve vidljive performacije i iskrivljenja odmah mora dobro provjeriti vulkanizer. On će vam znati reći može li se vaš pneumatik popraviti ili ga treba zamijeniti. Upamtite, nikad nemojte koristiti oštećene pneumatike ili pneumatike s kojima se vozilo dok su bili probušeni, a da prethodno niste konzultirali vulkanizera. To može narušiti sigurnost vaših pneumatika. Pregled kod vulkanizera je nužan jer unutarnja oštećenja nisu vidljiva prilikom postavljanja pneumatika.

Pneumatik se definitivno ne može popraviti u sljedećim situacijama

  • Naprsline na bočnim stijenkama
  • Vidljive ili iskrivljene žice
  • Odvajanje gume od tkanine
  • Nabori na gumi ili tkanini
  • Oštećenja uslijed djelovanja ugljikovodika ili korozivnih tvari
  • Abrazije ili točkice na unutarnjim gumama zbog vožnje s nedovoljno napuhanim pneumaticima

5. Ako utvrdite da je došlo do neuobičajenog trošenja

Neuobičajeno, neravnomjerno trošenje pneumatika—mjestimično, na sredini, na rubovima— često je pokazatelj mehaničkog problema, poput neispravne geometrije kotača. Ili neispravnog balansiranja kotača, problema na ovjesu ili mjenjaču. Također može biti posljedica vožnje s neispravno napuhanim pneumaticima. Ako primijetite neuobičajeno trošenje obratite se vulkanizeru.

Kako biste spriječili neravnomjerno trošenje, napravite geometriju i balansiranje kotača svakih šest mjeseci. Tako ćete produžiti vijek trajanja gazećeg sloja i osigurati glatku vožnju. Još jedan način osiguranja ravnomjernog trošenja profila gazećeg sloja je i redovita međusobna zamjena kotača (prednji/stražnji).

Najčešći uzroci neuobičajenog trošenja pneumatika

  • Trošenje na jednom rubu: nije ispravno podešena geometrija kotača ili kotač nije balansiran.
  • Trošenje na oba ruba: vožnja s nedovoljno napuhanim pneumatikom.
  • Trošenje pneumatika na sredini: vožnja s prekomjerno napuhanim pneumatikom.

6. Ako pneumatici nisu prikladni za vaše vozilo

Za najbolje ukupne performanse, mora se koristiti ista vrsta pneumatika za sva četiri kotača. Pneumatici različitih dimenzija, konstrukcije i razine trošenja mogu negativno utjecati na razinu upravljivosti i stabilnosti vozila.

Nikad nemojte kombinirati radijalne pneumatike i one koji to nisu

Također, na vozilu nemojte kombinirati radijalne pneumatike i one koji to nisu. Ako se kombiniranje pneumatika ne može izbjeći, nikad nemojte postavljati radijalne pneumatike i one koji to nisu na istu osovinu. Ako se na vozilo postavljaju dva radijalna pneumatika i dva pneumatika koja nisu radijalna, dva radijalna pneumatika moraju se postaviti na stražnju osovinu, a dva pneumatika koja nisu radijalna na prednju osovinu.

Postoji mnogo načina za pronalazak pneumatika koji su prikladni za vaše vozilo. Ako niste sigurni koji su pneumatici prikladni za vaše vozilo, upotrijebite naš sustav za odabir pneumatika. Preporučujemo vam da krenete od vozila. Možete pretraživati i po dimenzijama pneumatika ili Michelin nazivu pneumatika. Sve to odlučujuće je i pomaže vam pri odabiru najsigurnije vrste pneumatika za vaš automobil, ali se o svemu morate posavjetovati s vašim vulkanizerom.

7. Što zakon kaže po tom pitanju?

"Zakonske odredbe za cestovna vozila iz 1986. godine (za građevinska vozila i druga vozila)", osobito regulative 24 do 27, propisuju koji se pneumatici zakonski mogu postaviti na vaše vozilo. OVE NAPOMENE IZVUČENE SU IZ ZAKONA SAMO ZA INFORMACIJU; NE SMIJU SE SMATRATI ZAKONOM.

ZAKONSKA ODREDBA 24: Ovom zakonskom odredbom propisano je koje se vrste pneumatika mogu postavljati na različite klase vozila, zajedno sa svim uvjetima i/ili izuzecima za koje vrijede. Što se tiče kamiona i/ili automobila, postoji jedno ograničenje koje se odnosi na postavljanje pneumatika na kojima se mogu "narezivati utori". Činjenica da se takvi pneumatici ne mogu postavljati na motorna vozila mase manje od 2540 kg dokaz je glavnog ograničenja korištenja takvih pneumatika. Zakonskom odredbom propisano je i na koja se vozila mogu postaviti privremeni rezervni kotači manjih dimenzija.

ZAKONSKA ODREDBA 25: Ova zakonska odredba odnosi se na pneumatike s indeksom opterećenja i oznakom brzine. Posebice obrađuje teme koje se odnose na to koji pneumatici se postavljaju na vozila za prijevoz robe, autobuse i prikolice, te za koje se mora ishodovati posebno odobrenje ministarstva i koja moraju imati posebnu pločicu ministarstva. Između ostalih informacija o vozilu koje se nalaze na pločicu koja mora biti postavljana na točno predviđeno mjesto, nalaze se informacije o najvećoj dopuštenoj masi po osovini, najvećoj dopuštenoj, bruto masi vozila i operativnoj masi. Zakonska odredba propisuje da pneumatici postavljeni na vozilo moraju podnijeti najveće dopušteno opterećenje po svakoj osovini, ali sukladno najvećoj, zakonski dopuštenoj brzini vozila. Pri definiranju “opterećenja–indeksa kapaciteta” i “kategoriji brzine” zakonska odredba poziva se na UN ECE Regulative 30 i 54 i na Direktivu Europske unije 92/23/EEC.

ZAKONSKA ODREDBA 26: Odnosi se na kombiniranje pneumatika različite strukture. Zakonskom regulativom definirane su tri različite strukture pneumatika: dijagonalna, poprečna i radijalna. Niti jedno vozilo ne smije na istoj osovini biti opremljeno pneumaticima različite strukture. Za automobile i kombi vozila (čak i one s dvostrukom stražnjom osovinom), ZAKONOM su dopuštene sljedeće kombinacije pneumatika. Kombiniranje privremenog, manjeg rezervnog kotača na automobilu je dopušteno, pod uvjetom da se ne prelazi brzina od  m/h.

ZAKONSKA ODREDBA 27: Odnosi se na uvjete i održavanje pneumatika. Propisuje kad se pneumatik ne smije koristiti, zbog primjerice sljedećih razloga:- ako nije prikladan za korištenje na vozilu na kojem je postavljen, ili ako ne postoje zadovoljavajući uvjeti ili ako nije pravilno održavan, što se odnosi na neprikladan tlak u pneumaticima, razne porezotine, izbočine ili oštećenja pneumatika. Dopušteno je korištenje "run-flat" i vožnja takvim pneumaticima dok su probušeni, pod uvjetom da su pneumatik i kotač izrađeni i prikladni za vozilo na koje su postavljeni. Ova zakonska odredba propisuje i dubinu utora profila gazećeg sloja za svaki pneumatik postavljen na automobile i laka komercijalna vozila koja iznosi minimalno 1,6 mm duž cijelog gazećeg sloja, uključujući tri četvrtine gazećeg sloja oko cijelog promjera pneumatika.
Sukladno ovim pravilima, pod naslovom "Sustav za odabir pneumatika" potražite alternative koje MICHELIN nudi za svaki model vozila.

Članci koje ste vi nedavno pregledali

Još nema nedavno pregledanih članaka

  • AUTOMOBIL
  • SUV - 4X4
  • KOMBI - KUĆA NA KOTAČIMA
Loader