PNEUMATICIPNEUMATICI SAVJETSAVJET DISTRIBUTERIDISTRIBUTERI

Pneumatici općenito

Ne sudite knjigu po koricama

Michelin 18 svi 2010

Struktura pneumatika

Na prvi pogled, pneumatik je samo crn, okrugao predmet s rupom na sredini. Ali, ako pogledate ispod površine vidjet ćete da je on nešto posve drugo.

MICHELIN pneumatik je složen produkt visoke tehnologije koji se sastoji od nekoliko sastavnih dijelova za čiju se proizvodnju koriste različite sirovine, a ti sastavni dijelovi ključni su za vašu sigurnost i učinkovit rad vašeg vozila.

Sastav gume iste vrste pneumatika može biti različit. Svaki materijal ima vrlo različita svojstva, pa je prilikom njihove proizvodnje potrebna velika preciznost. Svaki dio pomno se dizajnira sukladno potrebama fleksibilnosti, snage, držanja ceste itd. Koristi se i velika količina metalnih i sintetičkih žica i užadi.

Structure of a tyre

Od čega se sastoji pneumatik?

U konačnici se pneumatik sastoji od mnogo slojeva:

1. Unutarnji sloj

Ovaj sloj nepropusne sintetičke gume moderna je inačica zračnice napravljena od nepropusne gume. Provjeravajte tlak u gumama svaki mjesec, jer kroz vrijeme može doći do ispuštanja zraka.

2. Sloj karkase

Napravljen je od tankih, tekstilnih vlakana zalijepljenih u gumu, a koje su položene u ravnim linijama i između gume. Ove žice uvelike određuju snagu pneumatika i pomažu mu da podnosi opterećenje: ima oko 1400 žica, a svaka od njih može podnijeti opterećenje od 15 kg.

3. Donji dio gazećeg sloja

To je područje kojim se guma pneumatika hvata na metalni naplatak. Snaga motora i kočiona sila prenose se od naplatka pneumatika do dodirne površine s tlom. Dodirna površina s tlom nije veća od ljudske ruke.

4. Žice gazećeg sloja

One su dobro učvršćene na naplatak kotača za osiguranje maksimalne snage. Svaka žica može podnijeti opterećenje do 1800 kg a da ne pukne. Ima ih osam za svaki automobil, po dva na svakom pneumatiku. To je ukupno masa snage od 14.400 kg; a automobil u prosjeku teži oko 1.500 kg.

5. Bočna stijenka

Štiti pneumatik od udaraca u pločnik, rupe na cesti itd. Na ovoj snažnoj, zaštitnoj gumenoj bočnoj stijenci nalaze se i oznake s važnim informacijama o vašem pneumatiku.

6. Sloj karkase

Ovaj sloj karkase, koji uvelike određuje snagu pneumatika, sastavljen je od vrlo tankih, otpornih, čeličnih žica koje su zalijepljene u gumu. MICHELIN je usavršio lijepljenje, koje je apsolutno nužno za vašu sigurnost. To znači da je pneumatik otporan na naprezanje i opterećenja kojima je izložen u zavojima i koji se ne povećavaju uslijed okretanja pneumatika. Također je dovoljno fleksibilan da amortizira iskrivljenja uzrokovana grbama, rupama i drugim preprekama na cesti.

7. Zaštitni sloj

Ovaj sloj ponekad se naziva i "nulti" pojas, a važan je jer smanjuje trenje prilikom zagrijavanja i štiti pneumatik od deformacija pri vožnji velikim brzinama. Kako bi se spriječilo rastezanje pneumatika, ojačane najlonske žice položene su u sloj gume i oko ruba pneumatika.

8. Gazeći sloj

Budući da je dodirna površina s tlom, dio gazećeg sloja koji dodiruje cestu, veličine ljudske ruke, gazeći sloj napravljen je tako da bude otporan na različita naprezanja. Također dobro prianja na sve vrste površina, otporan je na trošenje i abraziju i pritom se minimalno zagrijava. Za tako nešto bilo je potrebno uložiti puno truda.
Dakle, kao što vidite ova složena struktura puno je više od običnog, crnog predmeta s rupom na sredini.

PRONAĐITE ODG. MICHELIN PNEUMATIKE

Preporuku za pneumatike dobivate unosom detalja o vozilu ili veličini pneumatika i vaših potreba.

  • AUTOMOBIL
  • SUV - 4X4
  • KOMBI - KUĆA NA KOTAČIMA
Loader